Jan Arild Gjemble Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Enkelt og greit, nytt og gammelt samlet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Flott bilde, fra flott flyplass! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Odd Magne Kåsastul Krieger Skrevet 7. mai 2010 Premium Medlem Del Skrevet 7. mai 2010 Meget fint bilde :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Meget flott fra Norges flotteste flyplass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 7. mai 2010 Premium Medlem Del Skrevet 7. mai 2010 Sightseeing nord på vestlandet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 B767 på Molde ja... hehe litt stor kanskje? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Som det ble sagt på sist flight på klappsetet med Sas under liftoff fra Værnes av Cpt. "Positve climb." Co-pilot "Det e æ relativt gla for". Spørs hva de hadde sagt på Molde med 767 ja :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 fine bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Dagens bane på Molde tar fint imot 757, jeg vet ikke om kravet for 767 er strengere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 767 nyttar jo noko lengre bane enn 757 Den er jo ganske mykje tyngre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Trur en 757 ville slite på MOL. Tviler på at en full-lastet 752, eller 753 for den saks skyld, klarer å ta av fra MOL med destinasjon Chicago e.l. MOL er ment til å håndtere diverse cessna og andre småfly, samt en og annen 737. Thats it! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Tja...ein treng jo ikkje fly til Chicago. Ein kan fly til Bergen eller Oslo, evt København Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Nytt och gammalt? Det är väl mer gammalt och lite äldre? Kanonfin bild, speciellt MD´n som ser lite dirty ut tycker jag om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Kvernberget derimot, de kan ta en 757 :grin: :cool: (Ikke noen diskusjon her takk! ) Flott bilde, god stemmning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 9. mai 2010 Members Del Skrevet 9. mai 2010 Så vidt jeg vet, så kan Årø ta imot en 767. Det ble snakka endel om hvor store fly de kunne ta ned når jeg var med å forlenga rullebanen der. Og det ble sagt 767 OK. Men fullastet eller ikke, det er en annen sak. Mulig det har vært en der allerede. Det har ihvertfall vært en "sværing" der ifjor høst. En kollega av meg så en halefinne som ruvet godt over 737`en. Jeg var desverre ikke i nærheten, og gutta på flyplassen jeg snakka med ante ikke åssen fly det var!!!, annet enn at den var stor :grin: Men nå er det vel ikke så veldig stor forskjell på 737-800 og en 767 når det gjelder rullebanebehov hvis jeg skal tolke de data man finner ved å google litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Rett i at det var en sværing der så bare halen forsvinne, men lurer på om jeg rakk ett bilde, skal se om jeg finner det igjen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 9. mai 2010 Members Del Skrevet 9. mai 2010 767-200 bør ikke være noe problem med tanke på banelengde. Men manøvrering er jo en annen sak. Vet ikke hvor stor plass den trenger for å snu seg i rundt jeg Post bildet hvis du finner det da Henrik Nysgjerrig på hva det var fornoe. Har ikke greid å finne det ut enda, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 MOL er ment til å håndtere diverse cessna og andre småfly' date=' samt en og annen 737. Thats it![/quote']Der var du igjen ja, ikke svarte om du greier å holde deg nøytral når diskusjonen omhandler MOL Forøvrig er det som regel langt mer 737-trafikk en småflytrafikk her i gården, så du vil kanskje snu litt på setningen din. Tviler på at en full-lastet 752' date=' eller 753 for den saks skyld, klarer å ta av fra MOL med destinasjon Chicago e.l.[/quote']Etter å ha googlet litt har jeg kommet fram til at en 767-200 har ved MTOW behov for ca 1900m bane, så selv om man må kaste av noe last for å holde seg innenfor pålagte krav om sikkerhetsdistanse, er det nok null problem for en 757/767 med litt distanse planlagt/flydd å ta av/lande på Årøs 2000m Neida Jonas, det blir nok ikke startet opp noen transatlantiske ruter fra Molde med det første, vi er ikke så stormansgale at vi innbiller oss noe sånt. Det er også sansynlig at med fuel og payload tilsvarende langtur ville flyet brutt sikkerhetsdistansene. Men det var da heller ikke poenget Trur en 757 ville slite på MOL.Det tror ikke jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.