Gå til innhold

CAS over Irak


Anbefalte innlegg

Her kommer enda en bildepost av Super Hornet. Denne gangen viser vi fram den skarpe enden av våpenplatformen Super Hornet.

 

Vi blir knipset under launch av en soldat ombord i seahawken som passer på oss.

Scrshot006.jpg

 

Har akkurat fått klarering til å fly mot dagens operasjonsområde. Skal ikke så langt, bare opp til Bashra. Nimitz kan sees i bakgrunnen.

Scrshot009.jpg

 

De føreste timene skjer det lite, og største utfordringen er å konsentrere seg under refuling.

Scrshot011.jpg

 

Men brått kommer AWACS på radioen og forteller at det trengs litt assistanse. Her er jeg på vei til å gi en kanonsalve for å gi guttene på bakken litt pusterom.

Scrshot012.jpg

 

Hiver avgårde noen flares i det jeg flyr vekk, vet aldri om det ligger en manpad på lur.

Scrshot017.jpg

 

Kanonsalven ga de bare et midlertidig pust i bakken, så det blir vedtatt å slippe mine to gbu12 på målet, og det ser ut som det gjorde saken.

Scrshot022.jpg

 

Etter litt monoton flyging og en tanking til, er vi tilbake til Nimitz.

Scrshot026.jpg

 

Trygt ned på Nimitz, og straks klar til å overlevere Super Horneten til våpenavdelingen som nok er nødt til å pusse kanonen.

Scrshot027.jpg

 

Håper dere likte bildene og historien, og kom gjerne med en kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra bilder og historie Kristoffer!

 

Dog ser det litt merkelig ut at du under refuel ikke har bombene på flyet, og plutselig har de etter refuel. Men men bare små detaljer jeg legger merke til ;)

 

Selv flyr jeg fortsatt i FS9 og får til levering av Dumb Bombs ganske greit. I VUSN skal vi nå begynne med Laser Guided Bombing, mye å sette seg inn i og mye å huske på i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...