Gå til innhold

Mystisk lavtflygende helikopter observert


Flemming Skogen

Anbefalte innlegg

Observerte akkurat et helikopter flygende lavt først i retning fra Rygge, deretter tilbake omtrent samme retning, få minutter etter.

Lyden var helt spesiell, ikke noe vanlig Bell eller annet sivilt kopter dette her, hadde det ikke vært for lyden av rotoren ville jeg faktisk trodd det var et fly.

Mørkt er det også nå så det var umulig å se noe som helst, helikopteret fløy også mørklagt bortsett fra en blinkende beacon.

 

Hva er dette ? Besøk fra utlandet på Rygge ? Noen som kan bistå ?

 

[ 15-08-2002, 23:14: Endret av: Flemming Skogen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor jo like ved Rygge, og får med meg det meste som flyr inn og ut fra Rygge, men jeg må nesten si at for meg høres det ut som om du ikke har sett noe mere spesielt enn Sea King'en...

Lyden på Sea King'en er temmelig spesiell, omtrent slik du beskriver den, flere ganger jeg har trodd at det har ligget et fly på finalen til Rygge bare fo å oppdage at det er Sea King'en på vei hjem.

 

På vei til og fra Rygge fly Sea King'en som regel ikke med noe mere belysning enn beacon...

 

Og er jo ikke rent sjelden de flyr opp og ned fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Tor Arne Hustvedt:

Det er ikke lyden av motorene, det er lyden av fantail'en.
"[smil]"
Vifta hyler skikkelig.

 

Lynx ruler!

 

Tor Arne

Fantail? Aldri hørt om....

 

Antar at du mener Fenestron... "[blink]"

 

"A fenestron is often associated with annoying high pitched noise..."

 

Vel.. Annoying for noen kanskje? "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...