Gå til innhold

Lousy luggage handlers..Also Called Luggage Monkey


KJ

Anbefalte innlegg

Tja hva skal man si??

 

Når man tenker over hvordan det man sender ser ut når man kommer frem, må dette være den snille versionen.

 

Hadde splitter ny aluminiums koffert til jaktrifla og reiste til Sør Afrika på tur.

Kom hjem igjen og finner flere hakk/bulker i aluminiumen som går nesten igjennom godset. Første som slo meg at denne har hengt ETTER bagasje tralla og ikke ligget oppå.

Du skal jammen hakke grundig og hardt for å få til dette.

 

I mitt tilfelle gikk det bra med innholdet, men hvordan er erstatnings ansvaret for selskapene hvis man får ødelagt feks ei jaktrifle med kikkert til en haug med tusenlapper??

 

Det jeg tenker på er hvem skal stå for det?

I midt tilfelle gikk turen fra Gardemoen til Franfurt med SAS, Derifra med South African til Johannesburg, Samme selskap til East London. Hjemturen gikk med South African di to første flightene. East London - Johannesburg. Og videre til London før det ble SAS hjem til Gardemoen.

 

Etter alt denne flyginga regner jeg med at di forskjellige selskapene skylder på hverandre som vanlig??

 

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein, du kan titte på denne linken! Litt ned på siden omhandler det skadet bagasje.

 

Som hovedregel er det viktig å si i fra med en gang du oppdager skaden etter at du har fått bagasjen på flyplassen. I ditt tilfelle burde det ha vært når du kom til Sør-Afrika, hvis det var her du oppdaget skaden først. Hvis du oppdaget skaden ved ankomst Sør-Afrika men venter med å rapportere den før du kommer hjem til Norge, da kan du få problemer med å få erstattet skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Vidar.

Tror kanskje du misforsto litt.

Jeg hadde ikke annen skade enn hakkene på kofferten, så litt svinn må man regne med.

 

Det jeg funderte over var "hvis" det hadde blitt en skade på feks våpen/kikkert i høy prisklasse, hvordan fremgangsmåten da var iogmed at man i mitt tilfelle har vært innom flere flyselskap og ikke minst flyplasser.

 

Ser i det tilfelle for meg at det kunne blitt mye frem og tilbake før evt enighet?

 

Kjenner jeg blir svett i panna når jeg tenker over at mitt våpen kanskje har blitt håndtert på samme måten som vi så på videoen over.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Neida, jeg misforstod deg ikke, jeg tok utgangspunkt i "hvis" du hadde skade. :) Fikk inntrykk av at det var det du spurte om.

 

Det hadde ikke blitt mye fram og tilbake for din del hvis du hadde hatt skade på våpenet ditt. Hvis du oppdaget skaden med det samme du kom fram til Sør-Afrika, og South African Airways var din siste befordrer, så er det de som skal ta stilling til erstatning. Det være seg deres feil eller ikke! Hvis de utbetaler deg erstatning og finner ut i ettertid at skaden skjedde f.eks på Gardermoen, vil de sikkert kreve penger i fra SAS...som igjen sikkert krever penger i fra Avinor hvis skaden skjedde i deres bagasje anlegg he he he...du skjønner hvor jeg vil! Poenget er at saken for din del skal/bør løses av det siste leddet i din reise hvor du henter ut bagasjen. Så det burde ikke være noe du som kunde skal slite med.

 

Når det er sagt så vet jeg at det til tider ikke løses like enkelt som det er nedtegnet i kontrakter om befordring mm. Det er heller ikke sikkert at du får ut erstatning FØR flyselskapene sammen har sett over omfanget og gått gjennom saken. Dette kan ta noe tid selvfølgelig da det er mange ledd som skal innom saken før den endelige avgjørelse tas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner Vidar.

 

Da skal det ivertfall være greit på papiret skjønner jeg..

Det er jo ok å vite hvis det blir snakk om flere turer.

 

Vi snakket om det når vi kom fram og så hvordan koffertene så ut at sanndelig hadde det vært litt av en situasjon å reise så langt for å jakte, for deretter å finne jakt redskapen ødelagt av slett bagasje behandling..

Her invisterer du i dyr redskap av ypperste kvalitet, behandler det etter alle kunstens regler, bruker masse tid på å lade din egen ammunisjon, er latterlig nøye med innskyting på forskjellige hold, nesten så du har våpenet liggende i egen dun seng når den ikke er i bruk. Får nesten hjerteinfarkt hvis du ser noe som ligner på ei ripe i stokken.

Så bruker du en god slump penger på en jakt tur til nye og spennende land. Pakker våpenet inn for transport, legger det forsiktig på benken til insjekk.

Og der ser det ut til at helv.... bryter løs.

Hva er det med disse som håndterer kolli?? Er det en regel at ingenting skal legges fra seg, men kastes??

Når man ser noen av dem i jobb, ser det faktisk ut som di har en minimums høyde di skal opp i også før det skal dæljes i tralla?

 

Puhh det var godt å få ut. ;)

Som sagt i mitt tilfelle gikk det helt fint bortsett fra at kofferten ser ut som den har vært jorda rundt noen ganger.

Er ikke stygt å si at det virkelig ser ut som di har gjort sitt ytterste for å skade innholdet.

 

Terning kast 6 til koffertprodusenten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...