Morten Ruud Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvor sånn ca. er Gate 61? Eller parking, eller lignende? Finner den ikke i AON, eller på kart. Er det en skrivefeil på Oslo lufthavns flytider? Det gjelder NAX1976 til LYBE. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Gjetter at den er en gate på linje med 29. Den deler navn med en annen gate. Ofte brukes disse gatene med flere navn som utganger til remote parking (det står et fly på 30, mens paxet ledes ut på broa, ned trappa og inn i en buss som tar dem til et annet fly), men at fly som parkerer på den fysiske gaten 30 skal bli oppført på 29, det er noe jeg ikke forstår Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Feil. Det er forskjell på parking og gate. Gate 61 er en bussgate. Mao, flyet står mest sannsynlig parkert ved en parkering på innland, og passasjerene sendes fra gate 61 i buss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Okei Da lurer jeg fremdeles på hva tingen er med 29/30? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Takk for raskt svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Magnus, Slik jeg tolker svaret ditt angående 29/30 er du inne på noe. Det stemmer at 30/29, 32/31 og 34/33 er kombigater hvor innland-utland-innland kan taes imot og sendes fra samme gate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Takker for info, da skjønner endelig jeg litt mer også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det rare er at jeg har vært på OSL flere ganger mens det har blitt annonsert boarding til en innenriksflight på gate 29, hvor flyet faktisk står ved 30 (har sett at paxet går ned brua og inn på flyet). Så hvorfor de da ikke bare kaller gaten for 30, iom at det er det den egentlig heter, skjønner ikke jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Fordi det er en "kombigate" Magnus. Den heter mao 29 når den brukes innlands, og den heter 30 (som parkeringen) da det er utenlands. Skulle det vært samme gatenr # for innland/utland ville det blitt utrolig mye krøll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Gå inn på denne siden: http://www.osl.no/. I "snarveier" nede til venstre står det "kart over terminalen". Klikk på den,og du laster ned et Adobe Acrobat-dokument(kart) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.