Gå til innhold

En krigersk oppdagelse,


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Var ute på en slow rekreasjonstur med Moth`n i sommerbrisen, og fulgte dalsøkkene fra Darrington til Concrete, og ante fred og ingen fare.

sky1.jpg

 

sky2.jpg

Det ligger mange små søvnige flyplasser i området, og det er alltid spennende å kikke innom. Men hva i huleste er det som står DER nede??

 

sky3.jpg

Javisst, det ER en Skyraider, den må vi se nærmere på.

 

sky3b.jpg

Gode gamle Tim Conrad har lenge skrudd på denne Viet Nam-veteranen, og nå var han ute på en prøveflight med kjerra.

 

sky4.jpg

Jeg forklarte Tim at jeg fløy alt han har laget, og spurte pent om å få teste Skyraidern. Det var ikke nei i hans munn, så mens han glante på Tiger Moth`n, grafset jeg vilt på raider`n :D .

 

sky5.jpg

Herlig modell, spennende flyegenskaper, en virkelig kriger som tåler røff behandling.

sky6.jpg

 

sky7.jpg

 

sky8.jpg

Som vanlig har Tim Conrad Piglet lagt sjela si i modellen, så her har vi fått et fly med mye kvaliteter. Lyden kan sikkert gjøres enda grommere, og det kommer garantert mange gode forslag fra diverse forum etter hvert. Regner med Jens-Ole kommer med nymalte varianter, så om ikke lenge blir det nok en hel gjeng som flyr rundt med denne veteranen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takkeråbukker alle sammen :) .

 

Ka farsken Torstein, man går da ikke å legger seg midt på dagen. Ka slags arbeid er det du holder på med??

 

En farkost eg aldri har sett, en merkelig også

 

He he, godt gjort å ha gått glipp av Skyraider. Okeida, det er lenge siden den var aktuell, men for oss som har levd ei stund var den ofte å se i flylitteraturen under Viet Nam-krigen. Selv om jetflyene hadde overtatt det meste i luftkrigen, så brukte de Skyraider til bakkeangrep, pressisjonsbombing og napalmbombing. Den var populær blant pilotene, og kjent for å tåle mye juling. - Skyraider ser kanskje snodig ut i forhold til dagens smekre konstruksjoner, men i mine warbird-øyne er det noe av det mest sexy jeg kan forestille meg :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så den på Sim Outhouse i går så ble jeg overrasket over at du ikke hadde postet noe av den enda, men det tok ikke lang tid ;)

 

Skyraideren er ikke så uaktuell i dag, den er riktignok ikke i "service" lenger, men det er ihvertfall to eksemplarer som flyr i England, så man trenger ikke dra langt for å se en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah! Endelig har den kommet! Virkelig en bra nyhet å se når man slår på pc'n etter et par dager ute på tur med Globemasteren :)

 

Denne må prøves! Vrikelig bra med post mission crewrest nå... Ser at det er mulig å få saker under vingene også, Sandy ser litt naken ut med bare 20mm kanonene..hehe

 

Og Jolly Green Giant finnes også til FSX, Alpha har en fin model.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for hyggelig respons :) .

 

Sorry Torstein, hvis jeg ødela søvnen din, visste ikke at du jobbet som nattevakt :blush: .

 

Ser at det er mulig å få saker under vingene også, Sandy ser litt naken ut med bare 20mm kanonene..hehe

 

Jada, det følger med allskens uhumskheter som kan henges under vingene, og modellen er konfigurert for våpeneffekter og greier. - Som du tydeligvis har oppdaget, er lydkvaliteten sånn bob bob, men det burde være enkelt å forbedre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...