Gå til innhold

Hvilket VA kan du anbefale?


Andreas Stangenes

Anbefalte innlegg

Jeg driver og jakter på et godt Virtual Airlines selskap. Jeg er selv med i FedEx virtual (www.fdxva.net), og synes det er alright, men har aldri blitt kjent med noen der egentlig. Flyr frakt, og that's it.

 

Jeg liker godt å fly 747, men ser jo at i realismens ånd så er de eneste rutene i alle flyselskapene jeg har vært borti ruter på 9 timer eller mer for denne flytypen. Realistisk, men gørr kjedelig! Det samme gjelder MD11... Og vips, så har jeg knapt noe gøy fly å fly lenger...

 

Jeg sjekket ut www.stpaulairlines.com og det virker som et veldig artig lite selskap. Greit nok, også de opererer med long haul flights for heavies, men de har blant annet bushflyvning og mye annet. Noen som har vært borti dem før?

 

Ellers hadde det rett og slet bare vært artig å høre om DINE erfaringer i fra de VA'ene du har vært borti, og hvordan det er der. Så - come on! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.airmokum.com

Ett vennlig, lite flyselskap som har base i Amsterdam. Vi startet som ett veldig lite (jeg sier vi for jeg var så tidlig). 7 av 10 medlemmer er fra Nederland. 2 fra Norge (Hei Johan:grin:) og en fra Frankrike!

 

Air Mokum main har 5 fly (2 x DHC8-4, 1 x A319 og 2 x F100). Mens CityTrip har 2 x 737-700 og 1 x 767-300ER. Totalt 8 fly.

 

Vi har ruter til større byer i Europa og Sør-Afrika.

[video:youtube]8-P51y4Ddp4&feature=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på Frontier Flying Service. ;)

 

Drevet av nordmenn, for nordmenn som ønsker en utfordring utenom det vanlige. Baserer seg hovedsaklig på bushflygning og kartbanenett i Alaska og Karribien, men opererer også airliners om man skulle ønske seg en FMC tur imellom slagene i villmarken.

 

I flåten vår har vi BLANDT annet,

 

B1900C

B200

C206

DC-6

DHC6 (Twin Otter)

B737

B757

MD11

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas,

 

hvis du liker 747 så kan jeg anbefale cargo VA som f.eks. Cargolux Virtual.

 

Jeg var medlem her en periode, men ble "kastet ut" sammen med de fleste andre, da siden ble fornyet og reorganisert i fjor. Jeg har tenkt til å bli medlem igjen, men må komme meg litt inn i VATSIM-bruken igjen, siden Cargolux Virtual nå kun godkjenner online flyging. Det er godt over et år siden sist jeg gjorde en online flyging nå :)

 

Det er ganske realistisk ved at det kun er tilgjengelig 14 fly til enhver tid (Cargolux har 14 747-400F i sin flåte) og du kan kun fly en rute fra de stedene flyene til en hver tid er lokalisert. Her har du ruter med varighet alt i fra 35 minutter til over 12 timer. De har også en god del fine "mellomdistanser" som Calgary-Seattle, Luxembourg- Prestwick, New York-Atlanta og Luxembourg-Istanbul.

 

Jeg elsker å fly 747-400 og har funnet cargoflyging til å være det beste alternativet hvis jeg ikke skal gjøre simming til en heltidsgeskjeftigelse :) Cargolux har bare 747-400F i sin flåte og har også inne en stor ordre på 747-800F. Jeg skal snart melde meg inn igjen der, så snart jeg har kommet inn i VATSIM-varmen igjen :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg lo litt inni meg når jeg så dere ekspanderte med fly som ikke akkuratt tar av på bush-strip

 

Hehe... Nå er det slik at alle airlinere i Frontier er samlet på en base på Chicago O'Hare Intl. Og derfra flyr de ruter til de andre Hubene og endel andre destinasjoner.

 

I basene Juneau og Karibien er det 99% bushflyging på små til mellomstore flyplasser og noen ganger til noe som knapt kan kalles for flyplass :D

 

Frontier er et meget godt alternativ ja, siden vi kan tilby all slags flyging og har mange events.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...