Gå til innhold

Megaavgiftsøkning for veteranfly i Norge.


Christopher Andersen

Anbefalte innlegg

:mad:

Er Norge en luftfartsnasjon? NEI! Ikke hvis frivillige organisasjoners museale arbeid skal straffes for sitt frivillige arbeid, slik det nå legges opp til fra Luftfartstilsynet. Norske myndigheter, i sin stadig tiltagende spare- og avgiftsnevrose, har valgt å hente de siste avgiftskroner fra nettopp de som i utgangspunktet ikke belaster samfunnet i noe særlig grad. Til nå har dette kostet ca. kr. 3.000,- per år. Nå skal den økes til over kr. 41.000,- for det samme flyet!
:mad:

http://www.hangar.no/permalink/47212.html

Hva i all videste verden er det som skjer her til lands? Kjenner at jeg blir skikkelig forbanna her jeg sitter!!! :mad: :cry: :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel eit forsøk ifrå staten si side på å drive ut alt som heiter dugnadsånd ifr det norske folk, og attpåtil sende heile flåten av veteranfly ut på utanlandsk register. I tillegg får dei jo bonusen av at ein ikkje har flyshow i ettertid pga manko av nettopp interessante fly å sjå på. Og det sparar jo staten for masse pengar...

 

(Dette, og mange andre liknande grunnar, er grunn nok til at eg satsar på å komma meg utanlands om ikkje så mange år og kanskje endre statsborgarskap og, slik at eg slepp å skatte til den norske stat.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sosialismens STJÆL OG DEL praksis og ingenting anna.

Det vil si de deler ut smuler til almuen mens de lar dem tro de har nytte av det. De eneste som nyttigjør seg denne stjel og del utbytte er disse makthaverne og deres byråkrater som leker jobb.

Jeg får alltid tankene tilbake til Robin Hood og sheriffen av Sherwood skogen i slike saker. Der sammenligner jeg Stoltenberg med kongen som sender sherifen (skatte byråkratene) som pengeinnkrevere. Bønda (almuen) blir sultnere og sultnere, men en person skiller seg vekk fra den gode soga. Robin Hood, han har vist sovna på post.

 

Hva er det som feks, tilsier att en bil tilhenger skal koste samfunnet titusenvis slik att omregistreringa kan forsvares?

 

Nei, folk får akurat det dem ber om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...