Gå til innhold

ENGM Tower OTS: Torsdag 11.02 kl 18-20.30z


Andreas Stangenes

Anbefalte innlegg

engots2.jpg

 

Jau, da inviterer jeg alle på kaffe og varm sjokolade i tårnet på OSL førstkommende torsdag fra 19-20.30 lokal. Det er også fullt mulig å levere en flightplan ;) VFR, IFR, liten eller stor - alle er hjertelig velkommen! Varm drikke på forespørsel.

Da ser Daniel klepp og undertegnede frem til å se akkurat DEG denne kvelden.

 

Schlong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her hadde jeg skrevet et lengre innlegg så klikket jeg det bort...

 

 

Prøver igjen:

 

 

Synd jeg ikke fikk herjet med 737`n som planlagt med low approaches, t/g, og villmannsflygning da autopiloten klikket!

 

Som jeg sa da jeg skiftet frekvens ved departure, GREAT WORK!

 

Av et lengre bakkeopphold kunne jeg observere følgende:

+Prioritering av kø føltes riktig når du hadde MANGE fly på vent for push/taxi takeoff clearence!

+Likte måten du BREAK BREAKET deg inn på frekvensen ved kaostilstander og piloter som snakket i munn på hverandre.

 

Et par tips på slutten: husk å zoom ut og gi flyene på ILS, de som er inn for landing klarering i god tid! og glem kakao-prat når det er 20fly på frekvensen selvom det er vel ment! :)

 

 

Håper du består og at vi får brukt deg ofte på ENGM, og de andre plassene du sitter på for det er ingen tvil om at her har vi en dyktig kontroller som skal vokse i gradene! Takk for en fin kveld på OSL ;)

 

 

 

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rom for forbedring er det, ja.

- Mye unødvendig snakk la press på en allerede travel frekvens. Å snakke om kakao er ingen god idé når x antall andre fly allerede forsøker å benytte frekvensen. Bruken av "BREAK BREAK" likte jeg derimot, for det bidro også til å "rengjøre" frekvensen før den faktiske beskjeden.

- Prioriteringer, prioriteringer, og prioriteringer. Fly i lufta har prioritet over fly på bakken.

- Bakkekoordinasjon; da jeg takset ut til bane 01L møtte jeg en Lufthansa i krysset mellom N og K. Her burde det ha kommet en ATC-instruksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk alle sammen for at dere kom og gjorde denne kvelden så utrolig artig og fin! Jeg må innrømme at jeg satt på kanten av stolen stort sett hele tiden, og jeg er helt most i skolten akkurat nå :grin:

 

Det er mange ting som jeg må bli bedre på, men det er jo ikke så rart egentlig. Jeg har ikke hatt s2 i 30 dager ennå... Så takk for all feedback. Det går hjem - til slutt :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...