Andreas Stangenes Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Jau, da inviterer jeg alle på kaffe og varm sjokolade i tårnet på OSL førstkommende torsdag fra 19-20.30 lokal. Det er også fullt mulig å levere en flightplan VFR, IFR, liten eller stor - alle er hjertelig velkommen! Varm drikke på forespørsel. Da ser Daniel klepp og undertegnede frem til å se akkurat DEG denne kvelden. Schlong! Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Fare for at du får besøk av noe du fan ikke blir kvitt Dvs vill herjing med en stor faen som vil fly circiuts eller noe! Vi får se. Noe skal jeg nok pønske ut til om torsdagen! Og vi ønsker lykke til Edit: sensur på forumet??? jøsses Siter
Andreas Stangenes Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Skrevet 9. februar 2010 Med sensur så det ganske heftig ut, Anders! Hjertelig velkomne alle sammen! Og jeg minner om at det er selvfølgelig veldig hyggelig om noen booker app og gjerne ctr denne kvelden. OTS'n er annonsert på vroute. Siter
Daniel Klepp Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Det hadde ikke bare vært hyggelig, men vi MÅ faktisk ha noen på APP for gjennomføring av OTS.. Noen som melder seg? Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Har hørt ubekreftede rykter om mulig ENOS trening under ots`n! men disse er fortsatt ubekreftede, om så skjer så er vel APP overflødig! Men om ikke ENOS så er det sikkert noen som dukker opp på APP! Det er vel minste problemet her Siter
Andreas Stangenes Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Skrevet 10. februar 2010 Da tar jeg meg den frihet å bumpe denne, og samtidig minne om at jeg fortsatt trenger noen til å sitte app og/eller ctr. Håper noen kunne tenke seg det! Jeg lover å ta raske handovers Vel møtt! Siter
Andreas Stangenes Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Skrevet 10. februar 2010 Enda en liten bump. Og fortsatt har ingen meldt seg til app/ctr Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Greit, mine hensikter til å herje rullebanen blir herved satt på vent da jeg vil stille på approach om ingen andre er over deg! Men foreløpig lar jeg være å booke da jeg lever i håpet! =) Siter
Daniel Klepp Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Flott Eivind! Da er det bare å komme å lage bonanza, piloter! :cool: Siter
Andreas Stangenes Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Skrevet 11. februar 2010 Tusen hjertelig takk, Eivind! Og jeg ser frem til å holde deg gående VFR, Anders! Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Det ble heftig med trafikk... :cool: Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 her hadde jeg skrevet et lengre innlegg så klikket jeg det bort... Prøver igjen: Synd jeg ikke fikk herjet med 737`n som planlagt med low approaches, t/g, og villmannsflygning da autopiloten klikket! Som jeg sa da jeg skiftet frekvens ved departure, GREAT WORK! Av et lengre bakkeopphold kunne jeg observere følgende: +Prioritering av kø føltes riktig når du hadde MANGE fly på vent for push/taxi takeoff clearence! +Likte måten du BREAK BREAKET deg inn på frekvensen ved kaostilstander og piloter som snakket i munn på hverandre. Et par tips på slutten: husk å zoom ut og gi flyene på ILS, de som er inn for landing klarering i god tid! og glem kakao-prat når det er 20fly på frekvensen selvom det er vel ment! Håper du består og at vi får brukt deg ofte på ENGM, og de andre plassene du sitter på for det er ingen tvil om at her har vi en dyktig kontroller som skal vokse i gradene! Takk for en fin kveld på OSL GRATULERER Siter
Daniel Klepp Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Vi gratulerer Andreas med vel bestått usjekk. Etter en trafikkmengde man ellers stort sett bare ser ved events Jeg var rett og slett misunnelig og ville sitte sjøl underveis. Andreas er en positiv og flink kontroller som raskt vil stige i gradene og være en ressurs her i VACCSCA Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Litt rom for forbedring er det, ja. - Mye unødvendig snakk la press på en allerede travel frekvens. Å snakke om kakao er ingen god idé når x antall andre fly allerede forsøker å benytte frekvensen. Bruken av "BREAK BREAK" likte jeg derimot, for det bidro også til å "rengjøre" frekvensen før den faktiske beskjeden. - Prioriteringer, prioriteringer, og prioriteringer. Fly i lufta har prioritet over fly på bakken. - Bakkekoordinasjon; da jeg takset ut til bane 01L møtte jeg en Lufthansa i krysset mellom N og K. Her burde det ha kommet en ATC-instruksjon... Siter
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 11. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 11. februar 2010 Dette klarte du veldig bra! Artig med så mye trafikk som det var i kveld. Har ikke så mye å kritisere jeg, annet enn at du ville ha min Cargo-flight parkert på Gate 50 :grin: Grattis! Siter
SB Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Supert, Gratulerer! Veldig mye trafikk, ble litt tåkete vær en stund. Men jeg fant en tid der det ikke var tåke og fikk ta noen circuits. PS. Jeg var LN-SIN Siter
Andreas Stangenes Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Skrevet 11. februar 2010 Tusen tusen takk alle sammen for at dere kom og gjorde denne kvelden så utrolig artig og fin! Jeg må innrømme at jeg satt på kanten av stolen stort sett hele tiden, og jeg er helt most i skolten akkurat nå :grin: Det er mange ting som jeg må bli bedre på, men det er jo ikke så rart egentlig. Jeg har ikke hatt s2 i 30 dager ennå... Så takk for all feedback. Det går hjem - til slutt Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.