Gå til innhold

Adkomst til tilskuerplass for romfergeoppskytning


Andreas Grindvoll

Anbefalte innlegg

Jeg vet det finnes noen her inne som har sett romfergeoppskytning før. Det er ikke så lenge til det skjer igjen. Er det noen som har tips om hvordan man kommer seg til tilskuerplassene? Bil? Buss? Bestilling på forhånd?

 

Ivar Skaugstad: Du som har blitt borger av Florida har ingen unnskyldning til å ikke være tilstede, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian kan vel tipse deg mer enn hva jeg gjør. :) Var der også i november. Nå som vanlige billetter er utsolgte, så du bør bestille Gator Line/Gator Tours via Kennedy Space Center. De er ganske greie og kjører deg til samme sted - Causeway Launch Viewing hvor KSC-buss også går til.

 

Tips: Dersom utsatt en dag - kjør til billettkontor/KSC noe før åpningstid til KSC etter utsettelsen. Det gjorde jeg en gang - og da fikk jeg det vanlige KSC-buss til NASA Causeway Launch Viewing-plassen. Fordelen med dette er at du får dra så tidlig som mulig med den første bussen hvis du er selv tidlig nok!

 

Ganske lurt å følge med: Nasa Spaceflight.com og følg status underveis og også gå inn i forum av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i november. Jeg skulle kjøpe billetter til NASA causeway, som er det nærmeste du kommer som vanlig dødelig.

Jeg satt klar til å kjøpe billetter da NASA la dem ut for salg, men de var allerede utsolgt omtrent 20 sekunder etter salget startet. (56 dollar pr stk).

Jeg fant derimot billetter på ebay som jeg kjøpte..riktignok litt dyrere, men det var verdt det.

 

Ellers vil det alltid være mulig å kjøpe billetter for å stå inne på visitor complex men da ser du ikke fergen før den kommer opp over skogen.

Man kan også stå gratis på diverse plasser, men ingen av disse er like nært som inne på kennedy space center.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenkte deg på launchen som er 7.feb?

Da får du vel ikke kjøpt billetter til causeway hos NASA lenger.

Ser det ligger en del billetter for salgt på ebay, men det er ganske dyrt.

Ellers får du kjøpt billetter til visitor complex på www.kennedyspacecenter.com.

 

http://www.launchphotography.com/Shuttle_Launch_Viewing.html her er en side med diverse tips om plasser å stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...