Gå til innhold

Helikopter og vatsim


Andreas R.Pettersen

Anbefalte innlegg

Ok.

 

Som helikopter kan du file både en IFR eller en VFR flightplan. Eneste som setter restriksjoner er restriksjonene på helikopterets nav utstyr ombord.

 

I de fleste tilfeller tipper jeg at du vil file en VFR flightplan. Det er det som gir deg mest frihet til å fly hvordan du vil. Flyr du IFR så må du følge ATCs instruksjoner, og det kan det ofte hende du ikke vil.

 

Ang. negativ flightplan, så er jeg veldig i mot det på VATSIM, grunnet det faktum at vi som controllere ikke får opp hvilket fly du flyr. Bryr meg fint lite om du filer waypoints. Jeg trenger ikke det, men en kjapp flightplan med departure og arrival airport tar det ikke mer enn 20 sekunder toppen (tuller ikke heller), og det gjør livet MYE enklere for controllerene. Så vær så snill. Send inn en flightplan før du flyr.

 

Men i utgangspunktet er det ingen restriksjoner på heli på VATSIM nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne bruke denne tråden, siden spørsmålet mitt er om det samme.

Hva skal jeg sette i flightplan om jeg ikke fly mellom flyplasser? Står jo at du skal skrive ICAO for departure og Arrival airport. Har funnet ICAO kode på noen sykehus for eksempel, men klarer ikke finne på Sykehuset i Arendal eller Kristiansand for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...