Johan Luiggi Skrevet 23. januar 2010 Skrevet 23. januar 2010 http://www.avherald.com/h?article=42620150&opt=0 Gaaanske spesielt :crazy: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 24. januar 2010 Skrevet 24. januar 2010 Ikke dårlig, nei. Synd ikke noen har bilder av selve landingen... :whistle: Siter
Johan Luiggi Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Skrevet 24. januar 2010 Hmm, noen som vil leie noen varebiler/lastebiler og pröve pâ et nogenlunde crazy stunt :grin:?(Lande en 747 oppâ noen lastebiler ) Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 En tanke slår meg; Kan ikke pilotene nå si at de er bedre på presisjonslanding enn piloter som lander på hangarskip? Tross alt; hvor mange kan lande en 747 på en varebil... :grin: Siter
Johan Luiggi Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Skrevet 25. januar 2010 Veldig godt poeng :grin: Kansje de var jagerflypiloter og var best i skvadronen pâ hangarskipslandinger? :grin: Siter
Christian Paulsen Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Jøss, det var heftig. Vil tro man også får et greit inntrykk av størrelsen til 747-400 idet hjulet subber 40 cm over hodet, mens man koser seg med lunsjen... :eek: Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Gunnar: Nei... varebilen stod stille. Hagarskipet rører på seg - og det mye i røff sjø. En ting jeg lurer på er hvorvidt tårnet i det hele tatt skulle ha godkjent at en approach under slike værforhold ble executed uten først å forsikre seg om at det ikke var kjøretøy eller fly innen ILS protective zone. Og ennå værre; å "klarere" en landing... Siter
T F Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Tabben her later til at tårnet ikke har vært klar over at noen var ute og arbeidet på noen av lysene... Om det skyldes feil eller manglende posisjonsrapportering eller forglemmelser vet jeg ikke, men de oppholdt seg på en aktiv rullebane. Kjøretøyet hadde heller ingen form for transponder slik at den viser på bakkeradar, men det tror jeg ikke noen kjøretøyer har. Tårnet kunne ikke se dem, og heller ikke pilotene... Denne hendelsen har noen likhetstrekk med ulykken på Linate, men heldigvis med bedre utfall. De hadde veldig flaks, alle sammen! Hilsen T Siter
Kenneth Rønning Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Kjøretøyet hadde heller ingen form for transponder slik at den viser på bakkeradar, men det tror jeg ikke noen kjøretøyer har. Kunne ikke dette vært en god løsning/sikring mot at sånne hendelser skjer igjen, heldigvis fikk man en advarsel uten at liv gikk med denne gangen, og kanskje man skal høre på den før liv går tapt? Siter
Frank Eid Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Jøsses. Har det fullstendig hjernedøde bakkemannskapet i FSX migrert over til den virkelige verden ? Siter
Magnus F. Meese Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Imponerende :grin: Kjøretøyet hadde heller ingen form for transponder slik at den viser på bakkeradar' date=' men det tror jeg ikke noen kjøretøyer har.[/quote'] Nåja, på OSL har man i allefall det. Alle biler som beveger seg ute på apron (PB-biler som tar fly til/fra teknisk, brannbiler, etc) vises på bakkeradaren i tårnet med ID/call, uten at de i tårnet må sette dette på forhånd Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.