TOS Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Tok idag turen Skagway-Gustavu-Johnston Petesburg i Alaska. Maskina for dagen var ein eldre DC-6. Callsign: Yukon 538. Me lastar opp maskina med fisk, motorolje, pepperkaker og anna snadder før me skal sette kursen imot Gustavus. Idèt eg gjekk ombord snudde eg meg og tok dette bieltet, Skagway downtown i bakgrunnen. Cockpiten ser kald og rufsete ut. Men varmeaparatet vil snart endre på det. Sjekklista vert skumma igjennom, og maskina gjort klart til oppstart. Alle 4 P&W maskinane brummar fornøgd og me rullar ut imot bane 2. På ca 115 knop dreg eg stikka godt imot meg og nasen løftar seg og me stig imot himmelen blå. Me røskar hjula inn i skroget og klatrar oppover dalen imot 8000 fot. Flapsen kjem opp og me kan snart snu nasen på årett kurs. Må berre komme oss over fjelltoppane først. På 8000 labbar labbar me iveg imot Gustavus. Det er ikkje lange stubben, så det vert ikkje tid til kaffi på denne leggen. Nedstigninga i god gang og me flyg ut dalen imot havet før me svingar høgre inn imot flyplassen. Kort finale, og me gler oss til å tjuvsmake på pepperkakelasta. Sidan det er lang bane nyttar me ikkje reversen her, men rullar langsetter midtstripa med minimalt bremsekraft. Me har parkert ved hangaren til mottakaren vår, og pepperkaker glir ned på høgkant. Neste stopp Johnston Petersburg. Marsjhøgde 11000 fot i lett ising. Kort finale. No er det snart middagstid, og me vonar at den lokale restauranten klarar å trylle fram godsaker av høg klasse. Siter
TOS Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Skrevet 10. januar 2010 Parkert for dagen. Neste tur vil gå innover British Columbia med motordelar til ein maskin ifrå eit konkurrerande selskap som har stranda ute i audemarka. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Stilig maskin det der.Grom lyd sikkert! Siter
Helge Sakkestad Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Nydelige bilder! Har du link til den painten? EDIT: Fant den. Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Vil få gratulere flygemaskinkaptein Torstein med ein særdeles spektakulær pepperkakeflytur. Har fremdeles stående pepperkakedeig til eventuell bakst og forsendelser. Siter
TOS Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Skrevet 10. januar 2010 Hehe Paul Thomas. Berre ring meg så kjem eg og hentar pepperkakene dine. Blir verdens dyraste pepperkaker då men :grin: Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Hva betyr vel penger i vår virtuelle verden. Her teller kun smaken av reale pepperkaker, penger er peanuts. :grin: Siter
TOS Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Skrevet 10. januar 2010 Hehe nei eg vil ikkje bli betalr med peanøtter Peul. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Herlig Torstein! Fikk nesten lyst til å svirre meg en tur selv, utrolig herlig maskin! Si meg, hvordan fikk du åpnet dørene? :grin: Siter
TOS Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Skrevet 10. januar 2010 Eg tok tak i dørhandtaket og opna dei. :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Aaaa, det må jeg prøve! :grin: Er ikke så lett i denne verdenen uten flyvertinner.. :grin: Siter
TOS Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Skrevet 10. januar 2010 Hehe nettopp. :grin: Nei men seriøst sagt så nytta eg shit+e+2 og shift+e+3 for å opna dei andre dørene enn bakdøra. 2 er cargoluker og 3 er cockpitdøra. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.