Espen Sæther Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article323814.ece ja litt dramatikk skader vell ikke så lenge det går bra?x) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Huff, hørtes kaldt ut :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 I det øyeblikket noe ikke går som det skal ombord på et fly så kan jeg godt forstå at man blir redd. Alt er jo sjekkliste-sikret og det er rutiner for gudhjelpemeg alt mulig. Et avvik blir dermed ekstra synlig. Jeg var selv på en flight til EKCH for noen år tilbake hvor hjulene ikke ville opp i brønnen, og kapteinen valgte å prøve et par ganger før han bestemte seg for å fly med hjulene nede av frykt for at de ikke skulle senke seg igjen. Vi måtte gå ned i EKAL i stedet for fordi vi ikke hadde nok fuel til å fly med gear nede til EKCH. Vi ble bekymret og fryktet at situasjonen var mer alvorlig. Mangel på info, som alltid vil være situasjonen som passasjer, skaper ekstra frykt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det beste vil jo for kapteinen å informere paxet om situasjonen, slik at man vet hva som foregår. Dog har jeg full forståelse for at situasjoner kan bli for hektiske til å ha tid til å gå på micen og tale til folket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hmm, trykkfall + gearproblemer(?) + anti skid failure samtidig? Merkelig kombinasjon. De hadde en del å henge fingrene i, det er helt sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Sitat Knut Morten Johansen fra SAS: "Du må understreke at det overhodet ikke var noen som helst fare på ferde. Det er viktig at den informasjonen blir gitt og understreket. Denne gangen viste det seg at det dreide seg om nesehjulet. Men det var ingen feil ved det. Men fordi man fikk en feilmelding, kunne man ikke belaste hjulene med hjulbrems under landing. Men det er mer enn lang nok rullebane i Tromsø til å lande kun med motorbremser. Rullebanen i Alta er også lang nok. Det er for så vidt alle stamruteflyplasser i Norge, understreker Johansen." Var også en feil med air-conditionanlegget, altså ikke noe trykkfall, men det som gir varme sluttet å fungere. http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article323856.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Slett ikke så merkelig hvis du har litt teknisk innsikt på B-737. Når du velger aproach på A/P splitter du pwr source, (et karv for CATIII) Detter ene busen ut havner du opp i mange feilmeldinger og en god del sytemer som går i fail safe pos. Skal selvfølgelig ikke skje, men alt kan skje. Hadde delen som gir varme svikta hadde de hatt en engine failure. Neppe det. Men en del ventiler går til failsafe. Og veldig kaldt blir det ikke. Men kan nokk føles slik når man får et temp fall på noen grader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.