Gå til innhold

New Global Rating Policy


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Hei,

Dette er vel ikke korrekt. Hvor står det i GRP2 at du nå kan ta eksamen (CPT/etc) for å oppnå C3?

C3, så langt jeg forstår, kan nå IKKE oppnås via eksamen som før, det er nå en rating som Region/Divsion (evt også VACC) kan tildele en person ved behov.

Se GRP2 for detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandt annet VATSIM UK har brukt, og vil fortsette å bruke C3 rating. Blandt annet er det et krav om C3 rating for å bemanne LON_CTR (det kan hende blir endret nå).

 

Utenom det, så har VATSIM UK et system hvor en ATC med C3 rating kan sette seg hvor som helst, selvsagt med de vanlige kravene om at vedkommende setter seg inn i struktur og prosedyrer der han/hun sitter. ATC med C1 rating må i mange tilfeller gjennomgå en lokal utsjekk før de får bemanne et nytt sted/område...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette er vel ikke korrekt. Hvor står det i GRP2 at du nå kan ta eksamen (CPT/etc) for å oppnå C3?

C3, så langt jeg forstår, kan nå IKKE oppnås via eksamen som før, det er nå en rating som Region/Divsion (evt også VACC) kan tildele en person ved behov.

Se GRP2 for detaljer.

 

Hans,

Jeg har vært i kontakt med VATEUD ATC Training Department, som på sin side hevder at de som skal opp på C3-rating skal gjennom en CPT - siste bekreftelse på dette motatt 06.01.09. Jeg viste da til GRP, og viste til §1.2E, men likevel stod de på denne konklusjon.

 

Som du kjenner til er C3 under divisional review, så endringer kan komme innad i Division, men ingen endringer er foreløpig gjort for de som allerede har requestet C3. For Norge sin del gjelder dette 4 ATC som skal gjennom C3 CPT de kommende månedene, hovedsaklig i forbindelse med INS-course.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...