Tom Knudsen Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 http://www.vatsim.net/EC/GRP2.pdf C1 kan nå bli promotert til C3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 C1 kan nå bli promotert til C3 Ja, på samme måte som før. Etter en Controller Practical Test der to VATEUD-eksamintorer føler du er god nok til å få ratingen, så kan du bli promotert til C3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Utne Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei, Dette er vel ikke korrekt. Hvor står det i GRP2 at du nå kan ta eksamen (CPT/etc) for å oppnå C3? C3, så langt jeg forstår, kan nå IKKE oppnås via eksamen som før, det er nå en rating som Region/Divsion (evt også VACC) kan tildele en person ved behov. Se GRP2 for detaljer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Blandt annet VATSIM UK har brukt, og vil fortsette å bruke C3 rating. Blandt annet er det et krav om C3 rating for å bemanne LON_CTR (det kan hende blir endret nå). Utenom det, så har VATSIM UK et system hvor en ATC med C3 rating kan sette seg hvor som helst, selvsagt med de vanlige kravene om at vedkommende setter seg inn i struktur og prosedyrer der han/hun sitter. ATC med C1 rating må i mange tilfeller gjennomgå en lokal utsjekk før de får bemanne et nytt sted/område... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei,Dette er vel ikke korrekt. Hvor står det i GRP2 at du nå kan ta eksamen (CPT/etc) for å oppnå C3? C3, så langt jeg forstår, kan nå IKKE oppnås via eksamen som før, det er nå en rating som Region/Divsion (evt også VACC) kan tildele en person ved behov. Se GRP2 for detaljer. Hans, Jeg har vært i kontakt med VATEUD ATC Training Department, som på sin side hevder at de som skal opp på C3-rating skal gjennom en CPT - siste bekreftelse på dette motatt 06.01.09. Jeg viste da til GRP, og viste til §1.2E, men likevel stod de på denne konklusjon. Som du kjenner til er C3 under divisional review, så endringer kan komme innad i Division, men ingen endringer er foreløpig gjort for de som allerede har requestet C3. For Norge sin del gjelder dette 4 ATC som skal gjennom C3 CPT de kommende månedene, hovedsaklig i forbindelse med INS-course. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Utne Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei igjen Werner, Takker for oppklaring. Dette bryter i utgangspunktet med intensjonen bak GRP2, samt de diskusjoner som gikk i forkant av godkjenning, så vi får bare følge utviklingen så godt vi kan og henge med i svingene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.