Gunnar van der Meeren Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Kaldt, men vakkert...... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Vakkert Gunnar! Hvilket sett er det med himmel du bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Takker Tommy! Himmelen er FEX, og Sky theme er «Deep sunset», som jeg selv har editert i FEX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Kjøpte denne nydelige modellen, men jeg er veldig skuffet over lyden utenfra på denne maskinen. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Hei Fred! Lyden kommer nok fra en Packard. Hvor autentisk den er, vet jeg ikke. Jeg savnet lyden fra en RR Merlin, og benyttet derfor lydfilene fra Realair sin Spitfire for FSX (det kom et Merlinsett med denne...). dette settet har surround lyd - ment for FSX Jeg har også testet Merlinlyd fra WoP sin WWII Fighters pakke. Dette er som kjent port-over, og selv om denne lyden er bra, så har den ikke samme kvalitet som ReaAir settet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 En P-51 på østfronten?? nei dæven har du sett hehe....lekkert dette da. hvordan er den å fly?? er den litt sur å fly i lav høyde som den er i virkeligheten?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hei Det høres kanskje rart ut, men det var faktisk mange P51, for ikke og nevne Hurricanes og Spitfire på østfronten under den 2 verdenskrig. Sovjetunionen fikk faktisk en betydelig mengde britiske jagerfly via Murmansk, som de satte inn på frontavsnitt der de kjempet, ofte med hell mot tyskere.. En periode rasjonerte faktisk britene RAFs tilgang til Spitfire så deres kjempende frender i Sovjetunionen kunne få så mange jagerfly som overhodet mulig. Noe som førte til ikke så rent lite bråk mellom de politiske ledere og sjefer i RAF, som mente det måtte være måte på her.. Her satt man med ryggen mot veggen, og så eksporterte Churchill pinadø jagerflyene til russere som de så på som verstinger.. Oddvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. desember 2009 Premium Medlem Del Skrevet 21. desember 2009 WOAW!! Du er en mester i lyssetting Gunnar, og her traff du innertier. Ikke bare fikk du frem stemningen i været, men du fant en vinkel som viser P-51 fra sin beste side. Skikkelig blinkskudd !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Takker alle sammen! Noen få ord om realismen i Flight1 Mustangen. Modellmessig er den svært bra. Jeg gjorde noen små korreksjoner på glasset (foretrekker klart glass slik det originalt var). 3D cockpit er godt modellert, men man kunne kanskje ha ønsket seg litt mer arbeid i malingen her (weathering). Lyden har vi alt diskutert - jeg foretrekker en god RR Merlin sound. Modellen kommer med en god del effekter og simuleringer. Kan nevne noen få: War emergency power, 67" man. pressure (her må man følge manualen, som er meget godt dokumentert - ellers går det galt. Skal kun benyttes kort tid over 12000 ft). Valgfri loadout eller clean (påvirker flyets karakteristikk - godt dokumentert med tabeller i manualen) Flame-out dersom primer står på mer en 5-10 sek (simulerer for mye fuel). Canopy release (men ikke bail-out). Avansert oxygen system - piloten tar på seg maske når du når 8000 ft. Trykksystemer - flaps/indre hjuldeksel går i korrekt posisjon når alt slås av. Det er mulig å åpne motordeksel og deksel på høyre ving for maskinkanon/ammo. Eget treningsprogram i manualen for recovery av stall og spinn (simuleres meget bra) :grin: Den er ellers nokså FPS vennlig. Joda, denne duger (med noen små unntak som kan fikses), og vil nok være det beste P-51D-alternativet inntil Accusim kommer med sin P-51.... Jeg trives i allefall godt med den :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg har undersøkt litt omkring P-51D og motorer. De siste versjonene var utstyrt med Detroit-produserte Packard Merlin V-1650. Det er nok ganske sikkert denne vi hører lyden fra i Flight1 modellen. Det er vanskelig å si hvor bra disse lydfilene egentlig er. Jeg har jo hørt SHF sin replica av «Old Crow» ved noen anledninger. Denne er jo utstyrt med en Merlin V-1650. Når jeg kjører fly-by på modellen, synes jeg at lyden er ganske gjenkjennlig (det er jo slik jeg har hørt Old Crow). Den typiske hylingen fra kompressoren er også hørbar i fly-by på modellen. Når det gjelder lyd i cockpit og spot-view, så er det vanskeligere å si noe om dette. Men jeg har en mistanke om at lydsettet kanskje ikke er så ille likevel (bare noe uvant).... :blush: Utviklerene av denne Mustangen har brukt mye tid sammen med Maurice Hammond og teamet hans. Disse eier 2 restaurerte WWII Mustanger. Vel, enden på visen nå, er at omkring halvparten av liveryene mine er utstyrt med originalt lydsett, og den andre halvparten har fått RR Merlinsettet fra RealAir Spitfiren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.