Gå til innhold

Dawn patrol

Anbefalte innlegg

Hei Fred!

Lyden kommer nok fra en Packard. Hvor autentisk den er, vet jeg ikke.

Jeg savnet lyden fra en RR Merlin, og benyttet derfor lydfilene fra Realair sin Spitfire for FSX (det kom et Merlinsett med denne...). dette settet har surround lyd - ment for FSX

Jeg har også testet Merlinlyd fra WoP sin WWII Fighters pakke. Dette er som kjent port-over, og selv om denne lyden er bra, så har den ikke samme kvalitet som ReaAir settet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det høres kanskje rart ut, men det var faktisk mange P51, for ikke og nevne Hurricanes og Spitfire på østfronten under den 2 verdenskrig. Sovjetunionen fikk faktisk en betydelig mengde britiske jagerfly via Murmansk, som de satte inn på frontavsnitt der de kjempet, ofte med hell mot tyskere.. En periode rasjonerte faktisk britene RAFs tilgang til Spitfire så deres kjempende frender i Sovjetunionen kunne få så mange jagerfly som overhodet mulig. Noe som førte til ikke så rent lite bråk mellom de politiske ledere og sjefer i RAF, som mente det måtte være måte på her.. Her satt man med ryggen mot veggen, og så eksporterte Churchill pinadø jagerflyene til russere som de så på som verstinger..

Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammen!

Noen få ord om realismen i Flight1 Mustangen.

Modellmessig er den svært bra. Jeg gjorde noen små korreksjoner på glasset (foretrekker klart glass slik det originalt var).

3D cockpit er godt modellert, men man kunne kanskje ha ønsket seg litt mer arbeid i malingen her (weathering).

Lyden har vi alt diskutert - jeg foretrekker en god RR Merlin sound.

Modellen kommer med en god del effekter og simuleringer.

Kan nevne noen få: War emergency power, 67" man. pressure (her må man følge manualen, som er meget godt dokumentert - ellers går det galt. Skal kun benyttes kort tid over 12000 ft). Valgfri loadout eller clean (påvirker flyets karakteristikk - godt dokumentert med tabeller i manualen)

Flame-out dersom primer står på mer en 5-10 sek (simulerer for mye fuel). Canopy release (men ikke bail-out). Avansert oxygen system - piloten tar på seg maske når du når 8000 ft.

Trykksystemer - flaps/indre hjuldeksel går i korrekt posisjon når alt slås av. Det er mulig å åpne motordeksel og deksel på høyre ving for maskinkanon/ammo.

Eget treningsprogram i manualen for recovery av stall og spinn

(simuleres meget bra) :grin:

Den er ellers nokså FPS vennlig.

Joda, denne duger (med noen små unntak som kan fikses), og vil nok være det beste P-51D-alternativet inntil Accusim kommer med sin P-51....

Jeg trives i allefall godt med den :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har undersøkt litt omkring P-51D og motorer.

De siste versjonene var utstyrt med Detroit-produserte Packard Merlin V-1650. Det er nok ganske sikkert denne vi hører lyden fra i Flight1 modellen.

Det er vanskelig å si hvor bra disse lydfilene egentlig er.

Jeg har jo hørt SHF sin replica av «Old Crow» ved noen anledninger. Denne er jo utstyrt med en Merlin V-1650. Når jeg kjører fly-by på modellen, synes jeg at lyden er ganske gjenkjennlig (det er jo slik jeg har hørt Old Crow). Den typiske hylingen fra kompressoren er også hørbar i fly-by på modellen.

Når det gjelder lyd i cockpit og spot-view, så er det vanskeligere å si noe om dette. Men jeg har en mistanke om at lydsettet kanskje ikke er så ille likevel (bare noe uvant).... :blush:

Utviklerene av denne Mustangen har brukt mye tid sammen med Maurice Hammond og teamet hans. Disse eier 2 restaurerte WWII Mustanger.

Vel, enden på visen nå, er at omkring halvparten av liveryene mine er utstyrt med originalt lydsett, og den andre halvparten har fått RR Merlinsettet fra RealAir Spitfiren.

M2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...