Gå til innhold

Er det flystevne på Notodden om to uker?


Thomas Berg

Anbefalte innlegg

Jeg er helt sikker på at det i forrige nummer av fly sto at det i år er stevne på Notodden søndag den 16.juni.

 

Men det er jo umulig å finne noe mer info om dette stevnet. Det er vel ikke blitt avlyst? Har også sjekket denne:

NAK's terminliste

 

Hadde vært fint om noen som vet noe kan bekrefte at det faktisk er stevne, dersom det er det...

 

På forhånd takk

 

Thomas Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte at det søndag 16. juni er flyshow på Notodden.

 

Det mest spennende som ser ut til å komme, slik jeg ser det, er en b737 ifra braathens.

 

Videre kan det kanskje være muligheter for en flytur i LN-KLD før 1400 eller etter 1700 dersom noen skulle være interessert "[smil]" Ta kontakt på mail om det skulle være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

737'n skal fly oppvisning sammen med F16 "[smil]"

 

Hehe, neida, 737'n blir nok bare stående til pynt der borte, men tro meg, uansett når den kommer, om det så er midt på natta så SKAL jeg få med meg både ankomst og avgang, filme ifra tårnatlanen tenker jeg "[smil]"

 

Skal prøve og sjekke opp hvilke fly som er foreløbig bekreftet å komme iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med flyplassjefen og fått en liste slik han kjapt husket den i huet:

 

B737 ifra Braathens

F16 ifra luftforsvaret

2 stk vampire (aner vi en formasjonsoppvisning her tro ?)

Mustang

Sundt air med en privat jet

Dakota (selvfølgelig, regner med at denne flyr rundturer)

Saab safir og safari

 

Dette er flyene som er "sikre", nå skal det sies at med fly og flyging kan ting skje fort, og noen kan selvfølgelig melde avbud i siste time, så ikke kom bort til meg på stevnet og true med bank dersom et fly eller to mangler "[smil]"

 

I tillegg er det mulig vi får se noe av følgende:

 

Orion i low pass

sukorski (aner ikke hvordan det skrives) helikopter

 

Og vi håper at LN-KLD, et råskinn av en TB10 er på vingene og utstilling, denne er absolutt verdt hele turen til Notodden å se på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert også uten at jeg har hørt noe spesifikt om det flyet. Det kommer endel flere fly enn det som er listet over, men jeg har ikke noe spesifikt på dem enda.

 

Det som vel er sikkert er at Yak'en ifra Skien (LY-ANS eller hva det var) ikke kommer siden den havarerte på Gullknapp ifjor, en liten stund etter Notodden showet, og såvidt jeg vet er den ikke ferdig reparert enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mail fikk jeg av Terje Traaholt for en stund siden.

 

quote:

Hei!

 

Flotte foto av YAK\\'en (LY-ANS) du har lagt ut på nettet. Flyet er tilbake i landet i slutten av april for nye luftige operasjoner over østlandet.

Base vil fortsatt være Geiteryggen / ENSN.

 

Flyet er nå til resertifisering og modifisering i Litauen med røykanlegg og ny transponder.

 

Maskinen har operert i tidligere Sovjet/ Ukraina som basic trainer for luftforsvaret frem til slutten av 80-tallet. Deretter importert til Norge i 2000 via Litauen.

 

Eiere er Terje Traaholt og Håkon Landsverk

(Fra våren 2002 er det kun jeg som har flyet)

 

Fra våren / sommeren 2002 vil det også komme nye

spennende russiske warbirds prosjekter til landet. Dette er blant annet L-29 Dolfin JET og muligens en AN-2. Disse vil da bli operert på airshows rundt i Skandinavia.

 

Luftig hilsen

Terje Traaholt

LY-ANS

 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Tarjei Lundarvollen:

Dakota (selvfølgelig, regner med at denne flyr rundturer)

Nå skal det nevnes i den forbindelse at Dakken står i Danmark med motorhavari, så jeg ville ikke akkurat satset penger på at den kommer.

 

De har sendt ned en reserve-motor de hadde liggende, så de håper på å få den til Torp igjen på Lørdag. Reserve-motoren har bare 200 timer igjen, så om du kjenner noen som har vunnet mye i Lotto i det siste så tror jeg Dakota Norway kunne trenge et bidrag.

 

Det er jo ikke lenge siden den andre motoren ble overhalt, og sånt er svindyrt. Får bare håpe de klarer seg denne gangen også. De trenger helt klart pengene fra rundflyging.

 

"[Rullende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...