Gå til innhold

Søknad om ATC opplæring


Andreas Stangenes

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Bare et lite spørsmål til dem som har greie på det:

 

Det er ca 5 mnd siden jeg sendte den første mailen med forespørsel om training til vaccsca, men jeg har ennå ikke hørt et kvidder derfra. Etter et par mnd sendte jeg en ny mail, men hørte fortsatt ingenting. Så skjønte jeg at jeg måtte registrere meg på vaccsca og logge inn før jeg sendte application via skjema. Jeg trykket "ja" til å sende en kopi til meg selv. Jeg har ennå ikke hørt noe, og det gjør meg litt frustrert. Jeg synes kanskje det hadde vært en god ide å svare på mails selv om man ikke søker på riktig måte, eller i det minste sende en autogenerert mail som sier at min mail er mottatt.

 

Jeg har ennå ikke hørt noe som helst, og vet ikke en gang om søknaden er mottatt. Hvordan finner jeg ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke alene om å mene det er lang ventetid ved treningsrequest for tiden, finnes allerede en tråd HER med flere innlegg om hvem hva hvorfor det tar lang tid og hvem som venter. Det som er sikkert du er ikke alene. Det som heller er usikkert er når tid du kan forvente svar.

 

 

Hører rykter om noe forandringer når det kommer til treninger så man kan jo håpe det vil bedre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sende mail? Det tror jeg mange har prøvd. Ser det ut som man får svar? ;) Hehe!

 

Greit jeg skulle postet på vaccsca forumet men forklaringen ligg i første posten.

At Andreas her poster på dette forumet har kanskje med at vaccscaforumet er vel ganske så ukjent når man ikke engang er kommet igang med treningen? Jeg sier kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre Anders, hvis du vil ha tak i dama de ringer du bestemor da? Det har med å kontakte dem det gjelder... Personlig kan jeg ikke fatte hvorfor spørsmål som er ment til en person i staff i vaccsa havner på en helt annen arena? Er det ikke logisk å sende mail til dem det gjelder eller legge en post på et forum til dem det gjelder da :)

 

Hehe, måtte bare... :)

 

Her finner de staff-listen med mailadresser og her er forumet hvis noen skulle lure.

 

Vi har til og med et eget forum for training, så er det noe dere lurer på om training, post der eller send mail til Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at når man spør om et aller annet på forumet enkelte ganger, så får man ganske grinete/kverulerende svar tilbake. Ikke at det kan ha betydning her i denne tråden, men hva med å vise litt mer toleranse blant dem som forsøker seg på på den mer "seriøse" delen av simulatoren (MP)?

 

Kanskje derfor en selv velger å fly "solo" med god hjelp av RC og andre ting for å slippe grinede/kverulerende svar tilbake når man først våger å forsøke seg på MP? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pål, mitt svar var så langt ifra grinete/kverulerende man kan komme - det var ihvertfall ikke ment slik.

Hovedpoenget er at man får et mye bedre svar om spørsmål går rett til dem det gjelder :)

 

Det er ca 5 mnd siden jeg sendte den første mailen med forespørsel om training til vaccsca' date=' men jeg har ennå ikke hørt et kvidder derfra. Etter et par mnd sendte jeg en ny mail, men hørte fortsatt ingenting. Så skjønte jeg at jeg måtte registrere meg på vaccsca og logge inn før jeg sendte application via skjema. Jeg trykket "ja" til å sende en kopi til meg selv. Jeg har ennå ikke hørt noe, og det gjør meg litt frustrert. Jeg synes kanskje det hadde vært en god ide å svare på mails selv om man ikke søker på riktig måte, eller i det minste sende en autogenerert mail som sier at min mail er mottatt.

 

[b']Jeg har ennå ikke hørt noe som helst, og vet ikke en gang om søknaden er mottatt. Hvordan finner jeg ut av det?[/b]

 

Det høres utrolig merkelig ut at du ikke har fått svar på din mail, så sant det lar seg gjøre skal mail besvares innen 2-3 dager.

 

Jeg skal sjekke etter imorgen å se hva som har gått galt. Kan du si sånn ca når du sendte inn requesten via vaccsca-siden (ikke mail) ?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Anders for min lille utblåsning her, men det var slik jeg dessverre oppfattet dine tidligere innlegg i denne tråden bare. Du kan kanskje oppfatte det samme hvis du leser dine innlegg i tråden med andres øyne. Men men gjort er gjort. Kan ikke grine av sølt melk osv :grin:

 

Hensikten her, er å gjøre samtlige forum medlemmer og mest ovenfor dem mer trofaste her med at det går ann å vise en mer høfligere måte å svare forum medlemmene på enn å fortelle dem "herregud... det spørsmålet du har, finnes hvis du gidder å søke litt". Noe som har faktisk provisert meg litt i den senere tid når nye medlemmer tar sitt mot å skrive på et nokså åpent forum som dette bl.a.

 

Så kan vi ikke alle ta det litt innover oss å hjelpe de som virkelig tørr å åpne kjeften sin på forumet her, istedenfor å spørre om om hvilken type dame man har hvis man spør bestemora si

hvis du vil ha tak i dama de ringer du bestemor da?
? Her startet tråden med at trådstarter har faktisk trodd at man har henvendt seg til riktige sted altså vaccsa uten å få svar og da blir det også naturlig å spørre andre på et annet forum som www.flightsim.no (med samme interesse) om andre har tips og råd å få en mail fra vaccsa når man ikke får mail etter tilsynelatende 5 måneder :)

 

Hensikten er å kun for å gjøre de mer aktive forum medlemmene her oppmerksom på at det ikke er alle som har fått med seg den minste lille ting på dette forumet eller andre forumer.

 

Samme kan vi også ta når det gjelder forkortelser også, slik som jeg skrev MP (MultiPlayer).

 

Ikke vondt ment fra min side altså :)

 

Take a good look on Christian Paulsen! Han svarer med god høflighet med gjerne en større avhandling på nesten hver samme spørsmål når det gjelder PC'er, grafikk kort og prosessorer. Selv om det samme spørsmålet dukker opp uke etter uke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for responsen folkens! Jeg skal se om jeg kan grave opp datoen for når jeg sendte application via skjema. Når det gjelder spørsmålet om hvorfor det er så mange som plutselig vil bli atc - jeg har kun oversikt over meg selv; dvs jeg har ikke dèt engang ettersom jeg ikke aner om noen i Vaccsca har fått noen av mailene mine og søknaden min. Dersom det er fryktelig mange andre søkere så har jeg selvfølgelig stor forståelse for at jeg må vente.

 

Jeg har to hovedpoeng med å starte denne tråden:

1. Ettersom jeg har forsøkt flere mails over mange måneder via VACCSCA føler jeg det helt uproblematisk å spørre andre her på flightsim.no om deres erfaring på området - dette for rett og slett få info.

2. Sette fokus på problemet med dårlig respons fra Vaccsca. Kanskje det bare er meg som har dette problemet, og da får det heller være. Dersom det er flere så hjelper det å belyse problemet og gi tilbakemelding til Vaccsca.

 

Forøvrig har jeg vært innom forumet til Vaccsca men det er flightsim.no som er "hjemmet" mitt. Jeg ber ikke om omforlatelse for å stille et enkelt spørsmål blant venner. Even lurte på motivene bak min søknad, og det er ganske enkelt at jeg har innmari lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alle plutselig bli flyveledere a?

 

Føler du din possisjon truet?

 

Så lenge vi har såpass lav dekning med flygeleder som vi har i Norge ihvertfall hva gjelder aktive/påloggede så tar jeg imot hver eneste ny atc med åpne armer! Jo flere vi er sammen, jo gøyere blir det å sitte som atc! Kjedelig å sitte alene på Sola f.eks når nærmeste atc-kollega sitter ESSA_APP!

 

Sånn til slutt: Lurer på om det hadde vært skryt og noe positivt rettet mot Vaccsca om man da hadde fått like mye pes om å heller poste på riktig plass? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Training Director Tore Urvik den siste tiden fått utrolig mye å gjøre på jobben i real life, vi snakker 12 timers arbeidsdager og mer. Derfor holder nå ett par andre i vaccsca på å sortere og oppdatere de requests som har kommet inn og den køen som allerede er. Derfor tar det tid.

 

Dere trenger ikke ta ille opp det Henriksen sier om riktig arena å komme med slikt på. Husk at dette forumet ikke har noen som helst tilknytning til vaccsca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei gutter, går det ikke ann å ta ting i en høflig tone? Dette miljøet er lite nok som det er om man ikke skal hive dritt etter hverandre for å gjøre miljøet enda mindre. Ordentlig synd er dette, der man strever etter samhold igjennom klubbarbeid og FlightSimLan arbeid.

 

Nei, meld dere inn i OFKL eller andre simklubber rundt og i landet og ha det hyggelig sammen. Det er så alt for lite av engasjement som det er så stå på og bidra alle sammen. Det tjener hele "FS-Sim" miljøet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da fikk jeg endelig beskjed via forums på vaccsca at jeg står som nr 2 i køen. Synes kanskje en beklagelse over at det har tatt så lang tid og at mailene mine ikke har blitt besvart hadde vært på sin plass, men jeg er i alle fall glad for at jeg nå vet at søknaden er mottatt og jeg kan starte opplæringen i ikke alt for uoverskuelig fremtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...