Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjen er Youtube min venn, og denne gangen har jeg lett fram et klasse eksempel på stahet og viktigheten av god kommunikasjon når visibiliteten er under minima..

Liker godt da controller påstår at flyet ikke er på den aktive rullebana ;)

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Var litt sta hun United piloten da... Ble jo nesten crash der!

Skrevet

Men når United maskina (som desverre gjorde en feil turn på taxiway) sier at det tok av en maskin rett foran de, og controlleren selv sendte maskina til avgang 20 sekunder før, burde koble at de faktisk stod på feil plass når de i tillegg sier de står på Kilo ;)

Skrevet

Hmm..

Synes det var flere som kanskje gjorde noe feil her..

Men vil si at det er bra at US ikke ville ta av før de var sikre på at rwy var klar. Bra at noen fremdeles setter sikkerhet fremfor trafikkavvikling ;)

Denne er jo også ganske bra, litt tydligere enn NTSB sitt klipp.

Skrevet

Påståelighet og null sikt er en meget dårlig kombinasjon, heldigvis var det folk med vettet i behold på bakken. Om jeg hadde et fly som hadde taxet seg vill og sa de sto på en rwy, ville jeg stoppet allet t/o og landinger til jeg var sikker på flyets posisjon.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...