Gå til innhold

Ønsker å starte opp mitt eget flyselskap når jeg er rik nok


Nicolai Meservy

Anbefalte innlegg

Jeg har selfølgelig tenkt å bli pilot før den tiden...men jeg kunne også tenkt meg å opprette mitt eget flyselskap "[stort (VIRKELIG FLYSELSKAP, IKKE FOR FS2002 OSV....) hvis jeg hadde muligheten for det....

 

Jeg har tenkt på dette lenge...jeg vet sjansene for meg til å starte opp en suksesful flyselskap er vanskelig "[sur]" ...men det er min største drøm....er det noen andre her som tenker det samme.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Rune Valestrand:

Bare å ta pilotutdannelse, kjøpe en liten cessna på flottører, en brygge på vestlandet, og du har et flyselskap..

Det stemmer. Skal du fly rundeflyging, fotoflyging, overvåkning, reklame, drop og slep, trenger du bare et fly og en driftstillatelse.

 

Skal du derimot fly gods og passasjerer i rute/taxi/charter må du ha en AOC. Og det krevers noe mer for å få det.

Bl.a base å operere fra, flygesjef, daglig leder, PFT-kontrollant, teknisk koordinator OSV OSV "[Rullende

 

Du kan selvfølgelig fylle mange av disse stillingene selv, men du må nok ha noen partnere. Hvis jeg husker rett skal flygesjefen ved VFR-operasjoner ha 1500timer flytid, og minst 1 år erfaring i "liknende type flyoperasjoner". For IFR gjelder 2år og 2000timer. Han må også ha en muntlig/skriftlig prøve for tilsynet.

 

Jeg vurderer også å starte mitt eget selskap. Har de økonomiske planene klare , driftshåndbok er ca 2/3 ferdig skrevet, og personell som har nødvendig erfaring og villige til å satse. Det jeg mangler er $$$ og en base å operere fra. Hvis Rygge en vakker dag skulle bli åpnet for sivil flytrafikk, kan det hende jeg starter opp.

 

PS. Jeg er ikke han idioten med innbandykøllene. "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...