Kjetil Mathisen Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Nytt Norsk eid selskap under navnet Arctic Air er opprettet på FSAirliners.net. Vi skal være et selskap som har tilhørighet i første omgang i den nordlige delen av vårt langstrakte land. Hoved kontoret er satt til Tromsø. Målene til selskapet skal i første omgang være å fly passasjerer inn å ut av kortbane nettet i Troms, Finnmark å Norland i første omgang. Flåten består pr. Idag av to forskjellige fly typer. Vi eier en DHC6 Twin Otter som er henta fra EDDF. Flyet er på tur nordover nå, å ankommer Tromsø iløpet av morgendagen den 16 november. Når flyet ankommer Tromsø, så vil også ny lakk komme innen relativt kort tid. Neste ut er en Jetstream 41 som er kjøpt å betalt, ferdig lakkert å klar til innsats. Flyet står i USA å venter på ferry flight fra JFK. Det vil bli en lang flytur å få flyet over til Norge, men hvis vi tar hver vår etappe så skal det nok gå ganske så radig å få den over i forhåpentlig vis løpet av en ukes tid. Første leg vil gå fra JFK til Canada en plass, for deretter å planlegge neste leg. Flyet har bare en range på under 800NM så det gjelder å planlegge godt. Forslag til reise rute mottas med glede. Søknad til selskapet er åpent for alle med litt erfaring. Alt etter erfaring, så vil dere kunne få mulighet til å gå rett inn i Jetstreamen, men utgangs punktet blir minimum to turer med Twin Otteren, hvor vi vil gå over inflight raportene deres i ettertid, for så å ta avgjørelsen om innsettelse i Jetstream 41. Arctic Air vil foretrekke all flight online på Vatsim. Intressert? Slik registrerer du deg: 1. Gå inn på: www.fsairlines.net 2. Registrer deg som bruker, å last ned klienten som du vil bruke under flightene. Denne klienten vil gå i bakgrunnen av FSX eller FS9 å registrere fuel, vekt landings hastighet samt touchdown vertical speed osv. 3. Etter registrering, leit opp Arctic Air under scrolle menyen til ventre på hovedsida di rett under Virtual Airline menyen, å sleng inn din søknad. Det hadde vært greit om du kunne gi oss vatsim ID nummeret ditt under søknads prosessen, men det er ikke noe nødvendighet. Blir bare litt enklere å vurdere erfaringen din. Etter suksessfull opptak, vil vi automatisk gi deg en bonus sjekk pålydende 100.000 $ virtuelle dollar som skal dekke noe av vente tida mens vi venter på at Twin Otteren får ny lakk å at Jetstreamen skal ankomme fra USA. Ellers vil jeg ønske dere en videre fin dag, og hjertelig velkommen til flyselskapet vårt. Mere info kommer etterhvert. Her er noen bilder av nyflyet i USA. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Tips: Det oprinnelige Arctic Air hadde hovedkontor i Alta og leide 2x DO-228 maskiner Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Jetstream41 til FS9? Høres spennende ut, jeg er med og melder meg frivelig til å ta maskinen helt over til Norge. Har du tenkt på hva slags ICAO vi skal ha og Callsign? Siter
Kjetil Mathisen Skrevet 16. november 2009 Forfatter Skrevet 16. november 2009 Jetstream og Twin otter er til FSX hvis ikke dere finner noe annet som går å bruke i FS9. Første legg ligger klar på FSAirliners.net nå. Mere info finner du under flightplan som ligger inne under flightplan. ICAO koden blir midlertidlig ACT og flightnummer 10, med callsign Arctic. Det blir en lang tur opp til Canada hvor vi skal stoppe for fuel og overnatting. Ruten er som følger: KJFK SID PUT J581 ENE J55 PQI J564 CL BR1 GP DCT CYPN From JOHN F KENNEDY INTL (KJFK, KJ) to PORT-MENIER (CYPN, CY): 9 fixes, 707.0 nautical miles Ruten er åpen for første mann som registrer seg hos oss. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 I artic air som fløy for noen år siden har jeg faktisk opplevd å være ENESTE pax på en tur ENSS-ENKR i deres Dornier. Noen som kan slå den? Kanskje noen piloter som har fløyet uten pax? Stilig selskap! Men tror jeg satser på å ta meg av atc-service fremfor å fly dette her Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Har sett meg litt rundt på nett, og fant dette: http://www.airframes.org/fleet/akr_1 ... så det ser ut til at Arctic Air i sin tid hadde koden AKR. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Spennende prosjekt du begir deg ut på her! Flott paint på den Jetstreamen har du iallefall! Kanskje blir vi samarbeidspartnere, Frontier vurderer å få en samarbeidspartner i Norge, evt. åpne en egen base for sessongen. Lykke til med driften Kjetil, stå på! Siter
Premium Medlem Arne Lockert Skrevet 16. november 2009 Premium Medlem Skrevet 16. november 2009 Vel, ikke en, men to PAX ombord på en SAS DC-9 fra ENKR-ENDU. Dette var en militær charter som fløy følgende routing: ENFB-ENVA-ENNA-ENKR-ENDU. Nord for Saltfjellet hadde vi det vakreste vinterværet en kan tenke seg. En uforglemmelig tur med tre flyvertinner til to soldater :grin: Flott paint det der. Nå må jeg seriøst begynne å skrape sammen penger til ny FSX-PC... Siter
Marius91 Skrevet 20. november 2009 Skrevet 20. november 2009 Hvordan fungerer dette selskaps greiene? Virker spennende Siter
Kjetil Mathisen Skrevet 20. november 2009 Forfatter Skrevet 20. november 2009 Hei gutter. Dette selskapet fungerer slik at vi registrer en konto hos FSAirlines.net, laster ned PIREP klienten som skal gå sammen med FSX når du vil fly å logge for et selskap. Deretter finner du deg et selskap vi vil fly hos inne på FSA, å slenger inn søknad. Lista over flyselskap ligger på venstre siden av hovedsiden din etter innlogging. Der under finner du oss. Inne på FSA får du utdelt et start beløp som pilot, å derfra kan du begynne å tjene penger for deg selv og for selskapet du flyr for. For eksempel, så får du 8% inn på din egen VA konto etter endt flytur. Litt artig er også at du kan kjøpe virtuelle ting inne på FSA når du har nok penger. Andre ting som gjør FSA litt morsomt og realistisk, er at du kan ikke velge en flight fra en flyplass du sjøl ikke er på. For å kunne dette, må du selv kjøpe flybillett å reise til den flyplassen du skal ta over flyet fra. Derfra så hopper du på flyturen som du har booket for flyselskapet ditt å flyr til assigned flyplass. Derfra så bestemmer selv om du vil ta neste flight derfra, eller bestille deg billett å reise til neste flyplass å ta et annet fly å fly. VA Pengene du benytter til å fra flyplassene taes fra bruker kontoen din på FSA. En liten oppdattering: Jetstreamen er annkommet Tromsø nå, å har fått nytt registrerings nummer, LN-ARC. Repainten til denne maskinen (FSX PMDG JS41) skal jeg gjøre tilgjengelig til pilotene som skal fly for oss. Flyet står i Alta nå. Twin Otteren blir nok solgt før den engang blir tatt i bruk, å inn kommer en Beech 200. Jeg holder på med repainten til den, så jeg skal legge ut et screenshot etterhvert. Men til nå, så er rutenett lagt klart inne på sida vår, å det er klart til booking å flyges. Så bare registrer dere å sjekk hvordan FSA funker.. Ganske kule greier egentlig. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Hjelpe meg, hva har du multiplyer på? 1,4 mill for en tur, gode penger i slikt! :grin: Billettpris på nesten 61000 USD per snute! :grin: Det er stive priser i Frontier også, men det er tydelig at det er billigere avgifter i USA. :grin: Siter
Kjetil Mathisen Skrevet 21. november 2009 Forfatter Skrevet 21. november 2009 Ai... Takk for at du nevnte det.. Skal fikse det. Det var det jeg synes at det var noe rart på fære sist jeg fløy :crazy: Haha.. Skal ordne det i dag.. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Vil anbefale en verdi på rundt 100, kanskje noe mer inntjening enn normalt, men i ett så lite firma som både jeg og du driver må vi ha noen ess i skjorte ermet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.