Sindre Holberg Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg tar fra min post på vaccscaforumet. -------------------- Hey! (graphics is under production ) As the first event I will arrange in my new position as EC, is an event that would try to draw the traffic away from the 3 big! We will be flying in Mid-Norway this evening. People can fly one of the pre-prepared routes, or fly one of their wish. For the ATC-staffing, you could expect good amounts of traffic, both VFR and IFR. Coordination between the controllers is important! Later, these sort of events also will be arranged in the other VACCSCA countries. Do not hesitate to ask if you wonder about anything. If you want, just drop your rating, and I will put you at a position Thanks! Best regards Sindre Holberg Event coordinator vACCSCA-accsca13@vaccsca.org Mid Norway shuttle! --------------------------------------------------------- 29. November 2009! 19-22local(18-21Z) We invite you to the shuttle event of the year! In Norway, many places are tied together because of their airport. There is quite many of those airports in the districts. In the north-western part of Norway, there is several airports, handling both small dashes, boeings and charter traffic. Tonight we will staff some of these airports, and you are invited to fly to and from. Both VFR and IFR are welcome! Do note that ENOV and ENML are AFIS airport, and we appreciate that you read about AFIS communication before flying at these airports. You can decide your own flight, or you can choose one of ours. We will provide high quality staffing under the hours of the event! We are looking forward to see you in the skies of Norway! Airports involved: -Kristiansund, Kverneberget, ENKB/KSU -Molde, Årø ENML/MOL -Ålesund, Vigra, ENAL/AES -Trondheim, Værnes(ENVA/TRD) -Ørsta/Volda, Hovden, ENOV/HOV ----------------------------------------------------- Staffing list: ENVA_APP: Andreas Merch Grønmyr ENVA_TWR: Alexander Lund ENKB_APP: Magnus Meese ENKB_TWR: Sindre Holberg ENAL_APP: Anton Brondz ENAL_TWR: Jakob Arne Brønstad ENML_I_TWR: Even Rognlien ENOV_I_TWR: John A. Moen ENBD_S_CTR: Anders Henriksen ENOR_S_CTR: EKDK_CTR: ESOS_CTR: Håkan Schulz Nice to have: ENGM_APP: ENBR_APP: ENBR_TWR: EKCH_APP: ESSA_APP: --- Please book you position! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 ENAL APP! EDIT: Trenger du traffic list så kan jeg ordne det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 ENAL_app er desverre tatt kan du ta noe annet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 ENAL_TWR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 I`m up for ENVA_APP! Blir gøy det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Hey! Flotte greier Dere er ført opp på lista. Husk å book posisjonen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Kan ta ENBR_TWR jeg da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg ditcher MOL og setter meg på ENKB_APP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Den e grei den altså, men du har ikke lyst til å ta noe som står på lista da? Feks ENML_I_TWR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 På den lista jeg ser står da ENKB_APP klart og tydelig der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Forrige post var til Even. *Notert Meese! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Alright! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Joo.. Men nå har jeg ikke såveldig mye kunnskaper som AFIS betjent, men ok da Skal lese litt på det. ENML_I_TWR på meg da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Den som ikke vel, den må! Flott Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hvis dette skal gjøres skikkelig, så skal tårnene alltid ringe approach når et fly skal ha klarering, dette fordi det kan være inbound trafikk som bryter SID høydeklareringen. Dette gjelder både KB og AL. Samme med AFIS enhetene, de spør om klarering fra overliggende approach, og gir den videre til flyene. Dere trenger også forbedringer i euroscope for å få riktig disse offset approachene. Dette jobber jeg og Jan T. Elvheim med. Les nøye på approachkartene før denne kvelden. Forvent også at halvparten av pilotene ikke skjønner va en VOR-z approach er Jeg er på standby på approachposisjoner dersom noen melder avbud! EDIT: Om du vil ha ekte trafikklister for å få inspirasjon til hvilke ruter du skal anbefale, så kan jeg ta ut det her på jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Heisann! Jo, dette kommer i brevet til ATCene som skal sitte. Vi skal gjennomgå prosedyrer etterhvert. Når det gjelder tfc lister så har vi valgt å ikke bruke ekte trafikk, og sette opp noen ruter de kan fly evt. velge en egen rute. Men takk for tilbudet *Det er notert Klepp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John A, Moen Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Signerer opp for Hovden Information fra ca 1900 lokaltid og utover. Ser ut som ett bra opplegg dette her Sindre! Mye trafikk i ett begrenset område kan bli spennende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Nice! Takk for det, John Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 ENVA_TWR her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Mid Norway shuttle! --------------------------------------------------------- 29. November 2009! 19-22local(18-21Z) We invite you to the shuttle event of the year! In Norway, many places are tied together because of their airport. There is quite many of those airports in the districts. In the north-western part of Norway, there is several airports, handling both small dashes, boeings and charter traffic. Tonight we will staff some of these airports, and you are invited to fly to and from. Both VFR and IFR are welcome! Do note that ENOV and ENML are AFIS airport, and we appreciate that you read about AFIS communication before flying at these airports. You can decide your own flight, or you can choose one of ours. We will provide high quality staffing under the hours of the event! We are looking forward to see you in the skies of Norway! Airports involved: -Kristiansund, Kverneberget, ENKB/KSU -Molde, Årø ENML/MOL -Ålesund, Vigra, ENAL/AES -Trondheim, Værnes(ENVA/TRD) -Ørsta/Volda, Hovden, ENOV/HOV ----------------------------------------------------- Staffing list: ENVA_APP: Andreas Merch Grønmyr ENVA_TWR: Alexander Lund ENKB_APP: Magnus Meese ENKB_TWR: Sindre Holberg ENAL_APP: Anton Brondz ENAL_TWR: Jakob Arne Brønstad ENML_I_TWR: Even Rognlien ENOV_I_TWR: John A. Moen ENBD_S_CTR: Anders Henriksen ENOR_S_CTR: EKDK_CTR: ESOS_CTR: Håkan Schulz Nice to have: ENGM_APP: ENBR_APP: ENBR_TWR: EKCH_APP: ESSA_APP: --- Please book you position! ----- Kom igjen å ta de siste posisjonene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvor ble det av Ørlandet i denne? Ble den utelatt med hensikt? Den ligger jo på en måte før Værnes om man flyr nordøstover så den ville vel kanskje vært naturlig å få med for de pilotene som lengter etter litt militærflygning? Bare et kjapt tips! Ellers ser jeg frem til det jeg så langt tror blir den største atc utfordringen hittil da jeg tror de fleste kommer innom ENVA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Flott tiltak, event på de mindre flyplassene er bra. Spesielt når hjemplassen min er med :grin: . Hvis jeg flyr under dette eventet setter jeg ikke hjulene på ENVA uten en emergency! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvis jeg flyr under dette eventet setter jeg ikke hjulene på ENVA uten en emergency! Men husk at det er ATC som bestemmer om du får ta en emergency! Er det alt for mye trafikk,så passer det ikke, slik er det:P men som jeg sa, det er opp til de ATC'ene som er online:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Nei! Erklærer en pilot emergency får denne første pri, uavhengig av hvor mange fly som suser rundt omkring... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Punkt 8 i Pilots Conduct: Pilots are permitted to declare in-flight emergencies. If, for any reason, air traffic control requests the pilot to terminate the emergency, then the pilot must do so or log off of VATSIM. http://www.vatsim.net/codeofconduct.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Nei! Erklærer en pilot emergency får denne første pri, uavhengig av hvor mange fly som suser rundt omkring... JA! i real life ;P men ikke på VATISM, men siden vi har så mange hyggelige ATC'er i Norge, så skal ikke det være noe problem;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Aha, jøss, det visste jeg ikke... Hvorfor er det blitt sånn? Greia med VATSIM er jo at ting skal bli mye mer realistisk, er det ikke :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Da kan du spørre deg selv hvor realistisk det er når annethvert fly erklærer "mayday"... :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Staffing list: ENVA_APP: Andreas Merch Grønmyr ENVA_TWR: Alexander Lund ENKB_APP: Magnus Meese ENKB_TWR: Sindre Holberg ENAL_APP: Anton Brondz ENAL_TWR: Jakob Arne Brønstad ENML_I_TWR: Even Rognlien ENOV_I_TWR: John A. Moen ENBD_S_CTR: Anders Henriksen ENOR_S_CTR: EKDK_CTR: ESOS_CTR: Håkan Schulz Nice to have: ENGM_APP: ENBR_APP: ENBR_TWR: EKCH_APP: ESSA_APP: ENOS_CTR: PK Jensen --- Please book you position! ----- Kom igjen å ta de siste posisjonene wink Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Gleder meg til dette! Forhåpentligvis så er alt i FS oppe og går på ny-PC'en til den 29. november Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.