Gå til innhold

Energisparende oppdrift.

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem

Jeg holder meg fremdeles i Death Valley. Blir mer og mer betatt av dette dødsfine landskapet, og jeg fant snart ut at det gir fantastiske muligheter for spennende seilfyging. Lastet inn nok ballast og drikkevann, tok av med vinsj fra "Stove Pipe Wells Airport" ( en av flyplassene vi skal innom i kveldens MP-flight), og jobbet meg opp i 7-8000 fots høyde med litt hjelp av termikk, men mest ble jeg dyttet av gloheit sønnavind oppover fjellsidene. Fjellene er nokså opprevne med mange dype kløfter og daler, så realistisk nok var det mye vindskjæring og turbulens i høyden, men ikke verre enn at man også kunne boltre seg i mer planlagte bevegelser.

gr1-2.jpg

gr2-2.jpg

gr3-2.jpg

gr4-2.jpg

gr5-2.jpg

gr6-2.jpg

gr7-2.jpg

Fortsatt god søndag, vi møtes på China Lake i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Takkeråbukker folkens :D .

Kan foresten røpe at jeg driver å sette opp FSX på Windows 7, å hei hvor det går uten anntydning til lagging
'

Lagging,.... hva er det ?? :grin: Det var da som bare, hva er det som har rammet den karen, siden du drister deg oppover på FSX-nivå :grin: ? Blir spennende å følge med i dine erfaringer med FSX og W7, jeg har selv begynt å gruble på nytt OS, men skynder meg langsomt.

Dette er vel Duscus glideren formoder jeg.

Håper å kunne delta på turen i kveld.....

Aerosoft Discus ja, i kombinasjon med Cumulus X, et gratisprogram som lager meget realistisk oppdrift i forhold til vind over landskap, eller termikk pga oppvarming av landskap. Seilflyging har fått et stort løft med Discus X og Cumulus X.

Regner med å se deg i "dalen" i kveld ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Ola Gisnås

Nydelig bilder Ernst, og takk for linker. Dette virker såpass interessant at det nok må sjekkes ut :)

Vet du om Cumulus X kan brukes sammen med Active Sky ? Eller blir det bare krøll ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Vet du om Cumulus X kan brukes sammen med Active Sky ? Eller blir det bare krøll ?

Det har jeg ikke info om, men i glider-forumet hos Aerosoft diskuteres alt mulig, så du finner sikkert svar på det der :) . Selv bruker jeg kun FEX med statisk vær, men Cumulus X virker i praksis "dynamisk", med resultat på flyvningen etter hvilke beregninger du gjør av vind og termikk :grin: . Veldig realistisk, veldig gøy !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...