Gå til innhold

Hummer og kanari på Wrangell


Anbefalte innlegg

Vi møttes endel simmere, ganske uformellt på MP serveren til Geir i kveld. Wrangell i Alaska ble pekt ut som møteplass og test på hvordan ulike flytyper fungerte sammen. Jeg ville også se hvordan Supercuben påvirket MP-ytelsen.

 

Resultatet var ganske bra - litt lagg, men bra flyt.

Det ble nok en eiendomlig samling fly (alle hadde ikke modellene som ble benyttet). Kursen ble satt mot Petersburg, hvor vi etterhvert samlet oss i baren på den lokale flyklubben.

 

Nå får dere andre fylle på med bilder, så får vi se hvor mange oppfattelser vi hadde av hva som beveget seg rundt oss :o :grin:

 

c.jpg

 

d.jpg

 

a.jpg

 

b.jpg

 

e.jpg

 

g.jpg

 

Ernst var ganske baktung - han tok med all drikken fra Wrangell

f.jpg

 

En broket samling... :grin:

i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, knall! Men hvor i all verden fikk du det været fra? :grin:

 

Kjenner jeg savner å dele Alaskaopplevelsen med noen, har blitt mye aleneflygning her oppe i det siste. Vi får se om det ikke blir arrangert en aldri så liten søndagstur her oppe snart.

 

Flotte bilder, og ikke minst en konge kommentar om Ernts feilberegning av CG. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, knall! Men hvor i all verden fikk du det været fra? grin

 

.....været??!!! :blush:....det er bare å logge seg på MP serveren til Geir i et øyeblikk da denne er i godlage... ;)

 

Serveren skal etter sigende gi oss real weather for området . Vi hadde noen tåkeflak halveis på turen til Petersburg, men sikten var jevnt over god. Vi hadde også en god del vind på turen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Været var fint og stemningen på topp :D . Takk for en hyggelig flight, og artig å se deg igjen Gunnar. Litt mer imponerende å se den SuperCub`en på dine bilder, enn den slappe Spitfire`ern som dukket opp på min skjerm :grin: .

 

Ernst var ganske baktung - han tok med all drikken fra Wrangell

 

Jatakk, jeg skulle liksom ha størst lastekapasitet, så jeg måtte drasse på alle øllkassene .... :cry: . Neida, på mine bilder ser du hvorfor jeg ble baktung. Jeg valgte å fly en "Tailwind", et hjemmebygget experimantal, som er herlig å fly, og veldig snill med frames. Blir jo ekstra fristende å kjøpe den SuperCub`en du vifter med, så blir forvirringen mindre neste gang vi møtes i Alaska?!

 

wr1.jpg

Pål fløy A2A Cub, og fikk alias default Cub, så det ble OK, mens Jan Hugo manglet "Tongassfjords", så han drev å taxet rundt i himmelen :grin: Verre var det med den utrolig slappe Spitfire`ern din Gunnar :grin: .

 

wr2.jpg

Underveis til Petersburg. Som vanlig endte jeg med å tusle rundt i det storslåtte landskapet for meg selv, snakk om multiplayer....

 

wr3.jpg

Samling i PAPG, mens gutta dro på pub, måtte jeg være igjen for å ta bilder. Dvs Jan Hugo driver fremdeles med å taxe rundt høyt oppe på himmelen :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Fine bilder. :-)

 

Ja det er viktig at man har riktige fly inne og ikke minst samme sceneries. Når det gjelder fly, har jeg en liten idee. Om vi lager en freeware pakke, med de mest kjente flymaskinene som man installerer, så kan jeg skrive subsitutes i serveren, dvs gi serveren beskjed om hvliket fly dere skal se i steden for det dere mangler, dvs isteden for at du skal se en slow speed spit, så skal du se en cub eller annen freeware erstattnings modell. er det noen plan folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi lager en freeware pakke, med de mest kjente flymaskinene som man installerer, så kan jeg skrive subsitutes i serveren, dvs gi serveren beskjed om hvliket fly dere skal se i steden for det dere mangler, dvs isteden for at du skal se en slow speed spit, så skal du se en cub eller annen freeware erstattnings modell. er det noen plan folkens?

 

En veeeeldig god idé, Geir! :grin:

Takk for fin service med MP serveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Tja, vi kan jo begynne med og få kompatibilitet mellom sp2 og acc pakka, dvs finne freeware fly på F18, Augusta etc. Og så f16.f5, f14 etc etc...hvem tar på seg ansvaret for og velge ut freeware? og da bær jo kriteriene være frames ikke sant?

 

Det bær jo være en stor zip som man bare pakkerut i fsx mappa...for og gjøre det enkelt for brukerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hmmm?? Jo mer jeg tenker meg om jo mer jeg tenker meg om.....

er litt usikker på om det er så lurt med alle disse freeware??

For det første er jeg nøye med å ikke blande inn portovers (og det er mange freeware en salig blanding av), dessuten er det restriksjoner på hvor man kan laste ned modeller osv.

 

Tror nesten hver pilot må selv ordne med hva slags fly man ønsker inn i sin PC, selv om det kan bli noe kaos med hva vi ser.

 

Det kunne heller være fristende å oppfordre til kjøp av samme modell, etter hva slags flyvning vi blir enige om å gjennomføre(!?!?). Eller hurr??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke lagt inn noen kjøpe eller freeware fly, har liksom enda ikke fått brukt dem jeg allerede fikk med FSX og Acc2 pakken...

 

Men hvis det ikke skal bli for mye vas og tull, så bør det vel helst være fly modeller som er er snille mot FPSen, og/eller er kjent for å være forholdsvis bugfrie.

 

Og for min del, enkle å starte med for newbies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...