Paulo Fernandes Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 I går startet jeg og Kristoffer Vinje vår Jorda Rundt 09 tour Turen gikk fra Frankfurt i Tyskland, til Boston i USA. Før preflight sjekkes vindkart og vær. Veldig varierende vind i dag, men mest motvind. Jeg boarder 92500 KG fuel på denne flyvningen til Boston. Bilde fra gaten i Frankfurt, mye trafikk da vi skulle dra: Jeg er på D-west og klar for take off fra 25R, se på trafikken! En MD-11s hale jeg bare måtte catche: Enclimbe mot BIBOS, og klarert opp mot FL320 av Langen radar: Over Tyskland et sted: Flyr over den engelske kanal: Her er jeg i ferd med å begynne på dagens NAT G. Første punkt var DINIM, som jeg er 99 nautiske mil fra på bildet: Jeg er på dette bildet over atlanterhavet og ting begynner å bli litt kjedelige: Men nok å gjøre på cruise, som f.eks å lese VG på nett: Her er jeg nesten ute av atlantern: Fin fuel-flow, og vi kommer tidligere enn beregnet ankomsttid, flotte saker: FORTS... Siter
Paulo Fernandes Skrevet 14. september 2009 Forfatter Skrevet 14. september 2009 Her er et bilde fra Kaptein Vinje sin cockpit (Foto: Kristoffer Vinje) Og på dette bildet, er han på Statoil for å kjøpe seg no mat (Foto: Kristoffer Vinje) Flyet til Kristoffer Vinje (Foto: Kristoffer Vinje) Her har vi begge fløyet over alle NAT-koordinatene og er på god vei mot Canada (Foto: Kristoffer Vinje) Nettopp kommet til Canada! Svinger mot USA, slik ruten går: Kontakter Moncton centre on 132.20: På vei nedover mot Boston, inbound SCUPP4 for IlS 33L, ca 10 minutter fra Kristoffer Vinje som er litt bak: Rett før siste sving mot localizeren til 33L: Jeg står parkert i Boston og venter høflig på Kristoffer, som man kan se i bakgrunnen med sin 747 på final, legg merke til den farlige sitasjonen som kunne oppstå her: Der kommer han taksende mot kamera. Grunnen til at det var så mange American Airlines fly var fordi vi landet under et 11. September memorial event, RIP til de som ble ofre den dagen. Takk fra oss i Boston Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Tror aldri jeg har ofret så mye for en FS flight før. La meg klokka 3 natten før og sto opp 10:20 dagen etter for å fly FS. Men angrer ikke et sekund! Digge bilder, Paulo Siter
Stian Rolandsen Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Flotte bilder med mye realisme innbakt. Ser virkelig frem til neste leg på turen deres. Siter
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Flotte bilder, long haul krever sitt når det gjøres i RT Fløy jorda rundt i samme kjerre, men fløy andre veien Stå på videre gutter! Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Fine bilder!Jeg vurderer og ta en World tour selv.Har ikke hatt noen på Vatsim.Jeg får vel møte dere i Boston da :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.