Paulo Fernandes Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 I dag tok jeg av fra ENGM 19.25 og da var det TS på METAREN! TS = Thunderstorm! Det var heftige saker. Gikk ikke 10 sek uten at man hørte torden, hehe. Kanskje litt overdrevet fra activecamera sin side, men gøy var det uansett. Da jeg tok av fra 19L havnet jeg i en heftig turbulens som passasjerene ikke likte (29% fear i FSP). Noen ganger er jeg glad FS ikke er en full motion sim :grin: Tekst over bildene! (Flyturen gikk forresten til Wroclaw i Polen) Her står jeg på gaten, IFR-clearance er godkjent, straks klar for P/S (Legg merke til lynnedslaget). Passerer 5800 FT AMSL, turbulensen merkes veldig og regnet pøser på: En svær vertikal cumulus sky som viser hva som er på fære Her har jeg landet på Wroclaw flyplass: Landinglights av, taxi lights ON: Legg gjerne igjen en kommentar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Flotte greier dette! Kunne ønske maskinen min tålte "detailed cloud" setting i det minste, da blir været med ett mye mer dramatisk. Fortsett å produsere nydelige screenshots Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Nais, dette er vel FS9? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Stilig! Hadde noe lignende vær selv i går på vei fra Wien til Nice. Ble ikke rolig før vi passerte FL360. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Meget bra bilder Paulo! Det siste bildet er da redigert? Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Vertikal Cumulus? :crazy: Prøv Cumulunimbus Ellers fine bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Det det het ja! Takk! Siden det heter "towering cumulus" på engelsk så tenkte jeg det var noe lignende på norsk, tenkte først på "tårnete" cumulus, men gikk for "vertikal cumulus" Takk for at du rettet det opp Meese. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Også navnet " kumulu skummelus" er brukt, ikke til å kødde med disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Alle bilden er redigert ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.