Andreas R.Pettersen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hei, Var ute på molloen i kabelvåg i går og da kom det et fly ganske lavt over kabelvåg, fikk med meg registreringen på det men fikk ikke med meg hvilket fly det var, så lurte litt på hvor LN-LNY holder til henne og hvilket fly det er, ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Finner den ikke i luftfartøysregisteret, er du sikker på at registreringen er korrekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hvis den var tomotors, sikkert denne: http://www1.airpics.com/view/96974/Frionor-Ltd/Piper-PA-42-1000/SE-LYY/Bergen-Flesland-Norway/ tidligere SE-LYY, nå LN-LYY. Operert av Blom Geomatics, - tror jeg. :-) Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 LN-LYY har i den senere tid stått foran hangaren til Eurosky Aviation, som gikk konkurs i sommer: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Andreas, kanskje du kan gjøre dette litt enklere med å sånn helt grovt anslå om dette var f.eks. var mer i gaten et kjapt jagerfly, et mange-motors kjempestort transportfly med propeller eller jetmotorer, et litet (motor-)seilfly, mikrofly, noe lignende en hangglider, et en-motors sportsfly, businessjet, 2-motors turboprop, høyvinget, lavvinget, gikk dette fort, var det stort, bråkte det mye, elegant eller klumpete former, hadde det noen friske farger på magen osv. osv. for å lette avgrensingen iom. at det altså kanskje kan være mulig at registreringsbokstavene kan ha blitt registrert feil av observatøren under observasjonen, kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Heisann! Jeg tror ikke dette er Blom sitt fly, da har det iallefall skjedd noe jeg ikke har fått med meg;) EDIT: Dette er Guard Air sitt fly! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Lignet litt på en cessna 172(RG), var hvit med blåe striper, og man skal ikke se bort i fra at jeg fikk registreringen feil, men jeg er ganske sikker på at både L og Y var i reg,nr. er litt usikker på den N'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.