Gå til innhold

F-16D


Anbefalte innlegg

Dette er en kjerre jeg har blitt veldig glad i, lettlesbar HUD, bra flightmodel, visuelle modellen er bra (flere forskjelllige modeller inkl. block 50), lyden er bra...ja, det er vel egentlig lite eller ingenting som ikke er bra...sa jeg bra framerates?

Tenkte jeg skulle lage en video, men realiteten av mangel på både HD plass og tid, så dro jeg over til youtube og fant ett par videoer. Det eneste som mangler, er noen norske re-paints...men det skal vi nok fixe :D

 

[video:youtube]

 

Og du kan slippe bomber også....soooooo nice :D

 

[video:youtube]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt!

 

Det er jo ikke noe å skjule at AS F16 består av utallig mange flere polygons, men det synes ikke jeg er ett kriterie å løpe mann av huset etter, en god modell/modellering går på å unytte det beste av begge deler, dvs form balansert mot fps, noe de har lykkes med. For det er jo snakk om bruksvennlighet, og da tenker jeg på at man slipper å sitte å se på lysbilder (les: dårlig framrate).

 

Nei, dette er nok langt ifra freeware, kan ikke si annet enn at jeg storkoser meg, og på mange måter er de 2 modellene (AS & Iris) like (bortsett fra at dette er tandem da, i såmåte utfyller de jo hverandre he he), begge har simulerte/operative systemer, bra modeller osv. Så det er nok ikke en konkuranse om hvilken som er best, det vil i såfall bli en høyst objektiv smakssak, begge har sine ulemper og fordeler om enn veldig små av størrelse, som i mitt tilfelle vil jeg jo si at AS F16 har den største ulempen (for meg personlig) siden den er utrolig sugen på fps noe som gjør at jeg desverre ikke har fløyet den så mye som jeg burdte. En annen ulempe er at det er vanskelig å lese HUD'en...det siste er jo en bagatell, og forhåpentligvis blir det første (fps) også en bagatell om ikke eliminert en gang i framtiden :)

 

Så jeg får la AS stå i hangaren til at bakkeutstyret (les: PC) har blitt oppgradert, og koser meg med Iris sin imellomtiden....og det er ikke en dårlig erstattning (egentlig ett dårlig ord i denne sammenhengenhe he), jeg vil heller si det er ett suplemang.

 

Og en annen positiv side, er jo for oss med "svake" PC'er at nå har vi også en like bra F16 og suse inn og ut fjorder med :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Kan den måle seg med Aerosoft`s F-16 da?

 

Kanskje ikke helt rettferdig å sammenligne direkte. Iris har hatt som mål å lage en best mulig modell uten å belaste frames. Aerosoft hadde som mål å vise hvor realistisk det gikk an å lage en F-16.

 

Begge modellene er blitt gode, men Aerosoft er definitivt mye mer realistisk i cockpit, og spesielt deres HUD er det beste som finnes i dag! Men det kreves mye av PCen å regne ut alt som er på gang. Hos Iris er det tydelig at man trenger mindre PC-krefter, og nylig kom de med en patch som gjør den enda lettere for frames.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvis det er den du tenker på som starter ved vingeroten.

 

Men, nå har jeg installert AS F-16, og jeg ble forbauset over hvor mange dummy-knapper det var i AS sin modell sammenlignet med denne, dette ble jeg jo litt overrasket over, jeg mintes at den var "as real as it gets". FPS er fortsatt ett slit hos meg, men det er jo en objektiv sak, andre kan vel oppleve det motsatt.

 

Siden de ikke kan sammenlignes direkte, så vil jeg si at begge modellene er topp klasse. Iris står slettes ikke tilbake for Aerosoft sin modell hvis noen har hintet dit hen....absolutt ikke :)

 

 

F-16D har en avansert HUD, ikke noe default fixfaxerier med andre ord + at den er mer lettleselig (les: større oppløsning), mer eller mindre alt i cockpit'en er funksjonibelt, systemer funker med andre ord. Lydpakken synes jeg er mye bedre enn AS. Og den er en drøm ang. FPS og det eneste negative som jeg kommer på, er 1) at der ikke er noen norske varianter og 2) at den ikke har vapor effekten som AS....and that's about it :)

 

Nr 1 er jo an bagatell, snart kommer norske varianter også i luften he he om så jeg må lage de selv.

 

Som sagt, ingen konkuranse dette mellom de to (Aerosoft-Iris), men nå tror jeg det som er å si er sagt og jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale denne til alle som liker F-16 :D

 

Og jeg har forsøkt å være objektiv, men det skinner vel igjennom at jeg er blitt veldig glad i denne fuglen og jeg har ingen afiliasjoner med Iris, bare tenkte jeg skulle dele denne med medsimmere, for jeg viste ikke at denne var under utvikling engang, bare tilfeldigheter at jeg kom over den, kjøpte den, ble glad, og ville dele det med dere...skeptikere lol heh he hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nøden spiser selv Gud fluer :D

 

Det er ikke så store forskjeller egentlig mellom A/B og C7D modellene. FOrskjellen ligger i oppgradering av avionik og våpensystemer, litt større motorer som medførte til at C/D i Block 50 utgaven også fikk forstørret luftinntaket litt.

 

Ellers så for en simmer så spiller det vel ingen trille, man later jo som uansett så da kan man enten late som at det er en BM modell eller late som at Norge har D modellene :D

 

Ja, vapour effekten er savnet, kanskje kommer det i en patch, det er mange som savner den så det er slettes ikke umulig at det realiseres.

 

Ja, det der med piloten, som jeg har lest forklaringen så ble det gjort fordi at man kan da riste på hodet tilhverandre under multiplay siden hodebevegelsene styres av "prop pitch" (siden den animasjonen kan sees av andre spillere)..noe jeg undres litt over, hvem f* har vel tid og eller lyst til å sitte å riste på hue tilhverandre under multiplay?

Hver sin smak går jeg utifra :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet på gjerdet litt når det gjelder denne D modellen. Er mye bra freeware å fly nå for tiden, men ser ikke bort ifra at jeg kjøper den seinere. Da utelukkende for CFT tank versjonen.

 

Pass på hva slaks roundel du bruker, den du bruker nå ser feil ut.

 

For meg blir det rett og slett feil å bruke en D Blk 50 som BM erstatning. Tynnere finne rot og tail chute gir de Norske to seterne en helt annen fremtoning. Men det er nå meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er noen små forskjeller, men men, det går, jeg har god fantasi :D

 

Det er nå bare en fort-fort jobb, ikke noe seriøst, sitter med 6-7 andre repaints som jeg jobber med, og dette er bare for å ha norske farger, og siden paintkit ikke blir sluppet før neste måned, og jeg har hendene fulle (både med re-paints og RL) så er det bare en nødløsning intill videre.

 

Ang. roundel, har bare en, men den er kanskje litt lys i blåfargen. Hvis du har noen liggende i eps/png/jpg/bmp/osv format, så tar jeg gjerne imot (mtp andre re-paints også).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...