Gå til innhold

ENZV-approach onsdag 19.8.09 kl19-21


Anders Merch Grønmyr

Anbefalte innlegg

Da er det snart tid for dobbeltrening på Sola!

Kan melde om en del vind og utfordrende flygevær i regionen for øyeblikket:

 

ENHD Haugesund-Karmoy METAR observed at: 19 Aug 15:50 UTC (48 minutes ago)

Wind direction: from 160 degrees varying from 120 to 190 degrees

Wind speed: 19 knots gusting to 31 knots

 

ENZV Stavanger METAR observed at: 19 Aug 15:50 UTC (48 minutes ago)

Wind direction: from 160 degrees

Wind speed: 19 knots gusting to 29 knots

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et kjapt spørsmål etter min SOSOL2S approach:

 

Jeg var jo aaaaltfor tidlig ute med å melde min ankomst allerede ved SOSOL, men fortsatte på den approachen inn til RILKO der jeg igjen forsøkte å melde min ankomst med SOSOL2S arrival og FL. Mulig denne aldri kom frem til controller, samtidig som det var relativt kaotisk både på bakken og i lufta (av fullt forståelige grunner). Jeg tenkte først å holde ved RILKO, men på grunn av at det ikke kom noe svar fra controller + at jeg ikke kom igjennom på frekvensen fortsatte jeg min arrival, og glemte å holde ved RILKO. Tror jeg fikk kontakt med controller omtrent mellom ZV503 og ZV505. Fortsatte forbi holdingen ved Rennesøy NDB der et fly var i holding etter hva jeg forsto. Det jeg, i forhold til kartet ikke forstår er hvordan jeg havnet midt inni hans holding dersom jeg fulgte min arrival i FMC, som førte til TRAFFIC ALERT. (Men det gikk fint.)

 

Ble en lang forklaring til et kjapt spørsmål, men hva burde jeg egentlig ha gjort i denne situasjonen? Jeg fortsatte jo min arrival uten controllers "tillatelse", den fikk jeg jo først mellom ZV503 og ZV505 og snek meg derfor kanskje inn i luftrommet og gjorde hele situasjonen enda mer kaotisk for controller.

 

Etter hva jeg forstår av kartene har jeg jo tillatelse i henhold til arrival å fortsette helt inn til RANAB (eller ZV500). Dette ville jo ikke ha vært noe problem dersom Stavanger control var pålogget for da ville jo han ha klarert min arrival :P I denne situasjonen måtte jo PIC (meg) bevege seg inn på arrival i ukontrollert luftrom.

 

 

Gjorde jeg et riktig valg ved å fortsette arrival?

Og dermed snike i holding-køen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare beklage trafikk hendelser og delay til noen tekstpiloter og andre i dag, ikke min beste kveld i tårnet desverre det skal jeg ta på min kappe!

 

Men takk til tålmodige og ikke minst utfordrende piloter. Hadde vel på det meste 3emergency/radio failure. Dere som fikk holding DHL555 og UPS1622? Takk for tålmodigheten.

 

Gi meg trafikk på fredag også da ;)

 

 

Igjen beklager noe delay og conflicts, det skal jeg ta min store del av ansvaret for men her skjedde det mye den siste timen, ble også en liten halvtime overtid utfra hva som var planlagt for å få trygt ned de siste pilotene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...