Gå til innhold

Nye erfaringer..


Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens.

Har akkurat kommet meg hjem etter en glimrende 14 dagers tur på Sardinia, og har ett spørsmål til dere som er vant til å reise.

Jeg bestilte og booket flyturen via SAS fra Gardemoen til Cagliari. Ettersom det ikke gikk direkte fly, ble det ett mellomstopp i Milano sto det i papirene.

Blide og fornøyde entret vi SAS maskina på morraskvisten Fredag 24.

Etter ei stund i lufta tok jeg en kikk på boarding kortet, og ble en smule forundret over at det sto at baggasjen kun var booket fram til Milano. Etter en liten prat med flyvertinna, ble det klart at vi måtte plukke opp baggasjen og chekke inn på nytt. Dette pga at Air One som vi skulle fly videre med ikke var en samarbeidspartner.

Så langt helt greit MEN...

Etter at koffertene var funnet i Milano fant jeg overhodet ingen skranke som hørte til Air One. Fikk stoppet to poliser som gikk forbi for å spørre om råd, og viste papiret jeg hadde skrevet ut fra mailen ifra SAS.

Da kom det for en dag at AirOne kun oppererte fra en flyplass i Milano som heter Linate. Og vi sto selvfølgelig på en annen flyplass i Milano som heter Malpensa. :cry:

Linate ligger ca 6 mil ifra Malpensa fortalte di, på den andre siden av byen. "You have to hurry up man." var beskjeden jeg fikk. Så etter en rask jegermarsj med kofferter og resten av oppakningen for å finne ei drosje, ble vi glatt kvitt 115 Euro for å komme dit flighten gikk videre ifra.

Vi rakk flyet fint vi, ingen problemer med det. Men spørsmålet mitt til dere er:

 

Er det jeg som har vært ett digert trehuet før avreise som ikke har lagt merke til, og ikke viste om at det var to forskjellige flyplasser i Milano?

 

Eller kunne det vært en fordel at det faktisk sto i mailen fra SAS at: "Obs obs. Den neste flighten går ifra en flyplass som ligger på andre siden av byen?"

 

Jeg mener jo at når man faktisk bestiller ei flyreise fra A til B med mellomlanding på flyplass C. Så kunne det vært greit å vite at det at det er en D inne i bildet også?

 

I ettertid når man veit om det, er det jo åpenbart at det faktisk er to flyplasser det er snakk om. Men lite koselig å stå i Milano og skjønne at F... heller vi er jo på feil plass.

 

Hva mener dere om dette? Og hvordan hadde dere følt det hvis dere var i samme situasjon?

 

Hilsen brun og blid. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener definitivt at dersom hele reisen ble kjøpt i en "smell" fra SAS sine sider så burde det nok vært gitt klar og tydelig informasjon om at leg 2 av reisen ikke gikk ut fra samme flyplass som destinasjon i leg 1.

 

Nå vet jeg ikke hvilken informasjon du har fått så jeg kan ikke avgjøre om du er et trehue eller om det er SAS som er det. Eneste jeg kan tenke meg er at informasjonen fra SAS inneholdt noen tre-bokstavskoder for de flyplassene du skulle innom, men ikke alle er like nedsylta å nerdete når det kommer til fly og flyplasser at de skjønner hvorfor det står MXP en plass og LIN en annen plass slik jeg gjør.

 

Uten min interesse for luftfarten så hadde nok jeg lett kunne trodd at de tre bokstavene sto for noe HELT annent...Jeg hadde jo vært i Milano så hvorfor skulle jeg i det hele tatt tenke at jeg var på feil flyplass.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Dette synes jeg var slett opplegg fra SAS. Ta en telefon til dem og fortell de hva du mener, og spørr hvordan du skulle ha vist dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke vite noe om dette på insjekk? Hadde det vært meg som sjekket deg inn ville jeg nå for all del forsikret meg om at du var fullstendig klar over at du skulle reise inn og ut fra to forskjellige flyplasser.

Desverre er du ikke den første som ikke har fått med deg dette. Oslo med sine tre flyplasser skaper forvirring for mang en turist, det kan jeg love deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Jeg bestilte reisen direkte fra SAS uten noen innblanding fra reisebyrå.

Og nei, ingen trebokstavkode på den elektroniske biletten.

 

Billett.jpg

 

Her er ett utklipp som dere ser fra mailen jeg fikk. Ganske oversiktelig når man kun ser dette lille bildet, men sammen med alt det andre gikk vertfall jeg på en lei en.

Det eneste jeg kan huske jeg kikka på før avreise var at det sto Milan på begge linjer.

 

Og nei Andreas. Overhodet ingen beskjed om noenting ved innsjekk, bare ett lite surt mummel "God Tur" når koffertene var levert.

 

Det som irriterer meg mest med hele greia, var at vi ikke viste overhodet noenting og at det ble en smule stress selvfølgelig. At det gikk med tusen kroner i drosje er nå en ting, men i ettertid er jeg bare glad for at det kun var 6 mil til neste flyplass og ikke feks 16. :crazy:

 

Neste gang jeg skal sjekke ut Andreas, så er det ikke umulig at jeg venter til jeg veit du sitter der.. He he.

 

Jeg hadde jo vært i Milano så hvorfor skulle jeg i det hele tatt tenke at jeg var på feil flyplass.

 

Der traff du virkelig spikeren på huet Stian.

Skulle likt å sett ett bildet av trynet mitt når det gled inn at vi var på feil plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns det der var dårlig av insjekk. Det er alt for lett å bare nevne slike ting før reisen starter, til at jeg syns man skal la være. Å løse problemet når passasjerene skjønner hva som har skjedd, er riktig nok ikke like lett, men det er etter min mening mye bedre å ta det før passasjeren kommer til et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...