Gå til innhold

Kart og frekvenser


Stig Enoksen

Anbefalte innlegg

Jeg var innom filbibloteket for å sjekke etter nye kart, men så lurer jeg på følgende:

 

1> er det mulig å skaffe en enkel fil som inneholder alle disse kartene som befinner seg i filbibloteket, eller at man er nødt til å rote til med en hel bunsh med filer. evt om det er mulig å få laget en enkel fil som inneholder alle kartene ... da tenker jeg på PDF-format.

 

2> Er de kartene der oppdatert, slik at de kan benyttes på FS2002.

 

3> Jeg har forsåvidt aldri sett noen frekvensliste for de norske (skandinaviske) områdene/flyplassene (ILS, VOR og alt det der), og lurer på om det er noen som kanskje sitter med ei brukbar liste over alle disse frekvensene til FS2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2> Hei Stig. Kart blir oppgradert ofte, så det er ikke sikkert at alt stemmer. Men meste parten av det du finner der burde være mulig og bruke i fs2002.

 

3> På http://www.vaccn.org/ ligger det mye info under "Avition info". Der finner du ILS frekvenser osv. Det du også kan gjøre er og kjøpe deg AIP. AIP koster vel 500,- ca. og da får du oppdateringer i et år.

 

Håper dette besvarte litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "[smil]"

 

Jeg råder deg til å kjøpe AIP "[stort Jeg har det selv og hver sjette uke får jeg kart oppdateringer i posten, Og disse kartene inneholder alle kart som finnes for hver enkelt flyplass in Norge + masse lufthavn info.

Dette kan også brukes i FS, og dette er noe du nesten er nødt til å ha ved ONLINE flygning, for hva gjør du når du står på Gardermoen og ATC sier at du skal bruke TOMBO 4 ALPHA departure?? Da er kart greit og ha, for å ta et annet eksempel:

Du står på ENGM og ATC sier: Taxi via Golf, Sierra, Tango and hold short on Bravo 9 Da er også kart kjekkt å ha (spesielt hvis du står på en "fremmed" flyplass.

Dette får du på Norsk Aero AS som ligger i Wergelands veien 1 (Samme ingang som til Luftfartsverket)

Dette koster 700 eller noe sånt (husker ikke helt prisen) med permer og full pakke, og kan anbefales på det sterkeste!! "[blink]"

Kartene er egentlig beregnet på Real Life, men det funker supert i FS også SPESIELT i Online flygning der er det jo "REAL LIFE" "[blink]"

 

Lykke til "[smil]"

 

[ 16-04-2002, 17:17: Endret av: Julian Barratt-Due ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...