Gå til innhold

Og dermed tar man krigen til nye høyder!


Pål Bernhardsen

Anbefalte innlegg

Det er jo vanskelig og si hvilke av de to selskapene som vinner krigen ettersom begge er gode på hver sine områder.

Men som jeg lete i VG tidligere i dag så fraktet Norwegian nesten en million passasjerer i juni, vet ikke hva SAS gjorde men syntes det var veldig bra.. GO NORWEGIAN! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kunder, taper vi hvis en av dem vinner krigen. Det er ikke til å unngå hvis så skjer.

 

Uten å diskutere politikk her, så ser vi når diverse politiske partier har drevet med skit kasting av FRP, så har FRP alltid vunnet slaget. Blir det slik med Norwegian? At hver gang SAS nå skal kaste skit på Norwegian, så blir Norwegian den store vinner? Vi må ikke glemme at SAS er i en dyp krise om dagen hvor milliardervis av kroner skal spares inn. Det vil bety kutt av diverse fly ruter og masse oppsigelser. Og hvis SAS skal drive med slik reklame ovenfor Norwegian, så kan det fort utvikle seg at Norwegian tjener på SAS sin reklame ytterligere og at dette gjør at SAS må kutte ytterlige flyruter for å eksistere?

 

Bare synes det er litt merkelig av SAS og begynne med slik reklame når dem i utgangspunktet sliter slik som dem gjør om dagen. Er det snakk om å spikre igjen SAS kisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, se bare hva som skjedde på Årø. SAS har 5 turer Molde -Oslo på hverdager. Så kommer Norwegian i august med to turer. SAS trekker da UT sine to minst lønnsomme rundtturer. Bla. forsvinner overnattingsflyet, mens Årø for kjempedekning morgen og kveld med to selskap.Men midt på dagen samt sent kveldsfly og tidligavgang, blir nå fraværende. I lokalavisen diskuteres det så busta fyker om Årø får ett bedre eller ett dårligere tilbud fra august. Dere kan følge diskusjonen her:

http://www.rbnett.no/article/20090703/NYHETER06/381813861

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at jeg flyr ca 1-2 ganger i året om jeg er heldig så kan jeg vel si det ikke spiller stor rolle hvem som er baron i luften, hva som ville blitt trist om en av disse hadde forsvunnet eller om det fantes bare 1 selskap er nemlig to ting.

 

1. Monopol priser, vi er i dag veldig tjent med å ha to selskaper som flyr i Norge, om jeg må betale 300 kroner mer på en av mine turer spiller ingen rolle, jeg tar det flyet som passer til den tiden jeg skal reiser, går det to fly, vel da tar jeg den billigste selvsagt.

 

2. Spotte fly, den viktigste av dem alle. Her kan vi drite i økonomi og priskonkurranse mellom selskap og heller fokusere på å ta bilder og kose oss over de ulike flyene uansett hvor mange ganger man ser flyet lande og ta av, her ville det blitt krise om en av to frafalt markedet eller ruter forsvant.

 

 

Personlig synes jeg det er også litt artig hva SAS prøver på, for Norwegian er pr dags dato uslåelig for SAS, de har hverken økonomi eller marked for å kunne slå dem, det vises bare på Norwegian dramatiske økning i antall reiser i år kontra i fjor tross finanskriser osv.

 

Jeg tror at den eneste mulighet til å gi Norwegian en skikkelig fight i Norge er om SAS løsriver selskapet i Norge slik at SAS Norge ikke lenger blir under styret til SAS og dermed kan kjøre sine egne linjer og markedsføring, et skandinavisk samarbeid og allianser med andre selskap samt eierskap i staten bidrar ikke til et ellers så konkurrerende marked.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...