Gunnar van der Meeren Skrevet 27. juni 2009 Skrevet 27. juni 2009 Carenados Piper Seneca for FSX ble sluppet i dag. Jeg har bare så vidt fått fløyet denne. Umiddelbar reaksjon er at den er vanskelig å trimme. En sjekk på load/fuel viser et tyngdepunkt som ligger veldig langt fremme på flyet. (Jeg har forsøkt å flytte på lasten/endre fuel mengde, men tyngdepunktet flytter seg ikke mye bakover) Torstein: mener å huske at du har fløyet en slik. Er den spesiellt krevende å trimme, og er det korrekt at den har et tyngdepunkt vel langt fremme? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Aiai, flott maskin! Er det noe snakk om at dette flyet kommer til FS9 også? Siter
Tommy Bernes Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Virkelig flott maskin dette her! Hvordan er modellen på frames egentlig? 172'en virker litt tung å dra i fs9 i hvertfall.. Spør som Ivar eg også, noen ide om denne kommer til fs9 også? Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Har kun fløyet Seneca V og som oftest med tyngdepunktet langt framme. To pers. foran, dobbelt sett av instrumenter og værradar med mere, førte til CG så langt framme, at vi vanligvis fløy med ballast bak for å holde CG innenfor forward limit. Men den var aldri vanskelig å trimme av den grunn, tvert imot egentlig. Senecaen var veldig stabil og grei å fly med. Siter
Sindre Holberg Skrevet 28. juni 2009 Skrevet 28. juni 2009 Flotte bilder av en maskin som jeg gjerne skulle sett til FS9 Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Skrevet 28. juni 2009 Dersom Carenado følger tradisjonen, tror jeg nok at det kommer en FS9 utgave ganske snart. Takker forøvrig for svar på CG og trim. Trimmen kan bero på en noe unøyaktig air eller cfg fil. Er ennå litt usikker på om jeg skal melde fra til Carenado om dette. Får vel fly den litt til før jeg konkluderer. :grin: Siter
TOS Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Flotte bilete. Sit og ventar med glede på FS9 versjonen :grin: Som Clamer har sagt allereie, Senecaen har eit tyngdepunkt som ligg ganske langt framme. (Gjeld fleire typar tomotors ifrå Piper). Så utan vekt i baggasjen\\pax setene, vil det vere noko framtungt Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Skrevet 29. juni 2009 Takker Torstein! Jeg flyttet ganske mye vekt bakover i flyet, og fikk følgelig flyttet tyngdepunktet noe bakover. det var da også litt bedre å håndtere. På de siste turene har det vært ganske stabilt, og med korrekt settings på motorene fungerer det jo eksemplarisk. Kanskje noe følsom på kontrollene - men det er nok et problem som ligger lokalt hos meg..... :grin: Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Skrevet 2. juli 2009 Da er det for det første kommet en oppdatering, som bl.a tar for seg stabiliteten i flyet. Føles langt bedre nå... :grin: Så har også Carenado offesiellt nå bekreftet at en FS 2004 versjon er på vei..... :cool: Siter
TOS Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 JIPPI! :grin: Då er det berre å smøre seg med tålmod og varme opp visaen Siter
Tommy Bernes Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 Flott at den kommer til fs9 også! Sånn skal det vere... Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. juli 2009 Premium Medlem Skrevet 4. juli 2009 Se der ja, der har du fått den i lufta . Nydelig sak, flotte bilder !! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.