Gunnar van der Meeren Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Mulig at dette har vært belyst før. Jeg fikk spørsmål fra en venn om det var mulig å benytte teksturer fra FEX i FS9 (det gjalt da skyer). Tom Knudsen ga meg svaret på dette, og de første testene med cumulusteksturer fra FEX i FS9 var jo ikke helt borte vekk :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Resultatet ble bra det Gunnar, er vel på tide å si gratulerer med en fin sim da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Spennende. Hva er oppskriften? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Oppskriften er å redusere størrelsen på teksturene til 512 x 512 (max 1024 x 1024, som er størrelsen på skyene som vises i denne posten). Dere kan også velge å lagre dem som DXT3. Teksturene som benyttes til å lage skyer i FS9/FSX ligger i hoved texture folderen i de respektive simulatorer. For dere som skal gjøre eksprementer med overføring av teksturer, er det viktig med backup av hoved texture folderen i FS9 (teksturer her blir nemlig overskrevet). Dette var en litt forenklet forklaring på prosessen. Kan vel legge til at alt som har med 3D skyer å gjøre (internt i FS9) bør stå på max. Likeså bør det sjekkes at max texture load i FS9.cfg står innstillt til 1024 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ok. Takker. Dette skal jeg teste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.