Gå til innhold

squakbox problemer


K L

Anbefalte innlegg

jepp :

 

setter sq til f.eks 4301 tar av fra dep flyplass og så etter ca 5 min så setter sq seg til 2200 uten at jeg gjør det spøtt, blir som regel kalt opp av dep atc og blir bedt om å ver. sq kode, jeg ser så at den forbaska greia har endret seg til 2200 så jeg skrur den til assigned kode igjen, da holder den seg.....

vet mer enn dette jeg, jeg har prøvd å reinstallerer også, uten at det hjalp stort.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har skjedd meg èn gang. Da trodde jeg det var ATC som hadde fjernstyrt transponderen min. Fikk nemlig en beskjed om at squawk code forced changed to 2200 (eller noe i den duren), så jeg trodde jeg som vanlig hadde gjort noe VATSIM galt. Jeg var ukontrollert da det skjedde.

 

Har ikke skjedd siden, så jeg kan ikke hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har dette skjedd? Mest sannsynlig har aktuelle kontroller glemt å gi deg en squawk, eventuelt at du har fått en clearence, logget av, endret noe med callsign e.l. og logget på, slik at du ikke har fått en tildelt squawk i systemet. Så lenge kontrolleren har tildelt deg en squawk i sin radarklient skal systemet la være å påtvinge deg standardsquawk. Hvis ikke så har du en bug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan det jo ha skjedd, slik jeg har opplevd med enten ATR 72-500 eller WILCO 737. Husker ikke hvilken, men forsåvidt det samme. Hvis jeg er ekstra giddalaus når jeg flyr taster jeg squawk inn i en menylinje istedenfor å endre manuelt på flyet. Dette kan føre til at flyet og FSInn ikke har samme squawk. Da har det skjedd et enkelttilfelle der squawk ble endret tilbake til 2200. Dette har kun skjedd 1-2 ganger og har stort sett vært en tilfeldighet.

 

 

 

Ser forøvrig at dette er squawkbox, mitt problem kom som en følge av FSInn. Kan kanskje være samme problemet uansett. Derfor jeg nevner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar her, Men jeg flyr jo med en 80 % ferdig real cockpit med checklister og prøver jo å gjøre ting 100% da :), så jeg kan garantere at jeg får atc klarering, taster denne inn i transponder og at den er satt til C, etter takeoff....

 

tror det er en bug jeg.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kontakten mellom cockpit harwdware'n din og selve SB?

Du er sikker på at når du setter squawk i flyet,at det registreres i SB?

 

Jeg opplever også dette fra tid til annen,men det er når jeg har glemt å sette noen squawk i det hele tatt og flyr IFR med 1200.

Da kan jeg fort bli tvangsflyttet til 2200.

Selv om jeg ikke skjønner det heller,for den info jeg har ,så er 2000 mer riktig squawk IFR i ukontrollert airspace.

 

2000: The code to be squawked when entering a secondary surveillance radar (SSR) area from a non-SSR area (used as Uncontrolled IFR flight squawk code in ICAO countries [20], and in Canada for uncontrolled IFR at or above 18,000')[6]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...