Gå til innhold

Til Ernst K. Furuhatt


Anbefalte innlegg

Kunne ikke noe for å lese ditt svar i en tråd og tenke på denne filmen, tror det er håp for deg enda..

 

 

Hmmm? Første gang jeg for alvor blir nysgjerrig på X-plane shocked . Neida, det er langt igjen til den kommer i nærheten av de flykvaliteter vi finner i FSX

 

Men jeg kan love deg at du som warbird entusiast ville hatt mye mer glede av selve flyturen i X-plane, særlig med tanke på realisme og panel simulering...

 

FSX HA HA!!! Slå denne du og fortell meg at ikke X-plane kan gi deg like mange heftige utfordringer som i FSX

[video:youtube]8JYAztsfZqc

 

B-17 Felix er også et artig warbird fly av mange andre

[video:youtube]UftiAigI7sQ

 

Og litt dog on dog

 

[video:youtube]w5qsUq8jBu8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he :grin: , bare man antyder at FSX er ok, så får man passet sitt påskrevet :grin: . Greit nok Tom, jeg har ikke noe i mot hverken FS9 eller X-plane 9. Men for MIN del er FS9 et tilbakelagt stadie ( den er tross alt 6-7 år gammel teknologi, og det er olding i denne bransjen :cool: ) . Derimot X-plane 9 er jeg faktisk litt nysgjerrig på, og jeg skal ikke utelukke at jeg kanskje kommer til å se nærmere på dette produktet en eller annen gang. Men foreløpig er jeg storligen fornøyd med det FSX har å by på! Og spesielt innen "warbirds" mener jeg at FSX ligger langt forran i realisme! Filmsnuttene er heftige nok, men det ligner jo veldig på det vi holdt på med i FS9 for 3-4 år siden, og nokså "arkadisk" i forhold til den dynamiske og levende verdenen i FSX. - Luftkampene i den siste filmsnutten er sikkert morsomme, men da tror jeg faktisk det er mer å hente i IL2-serien, (som snart kommer med neste generasjon dogfights).

 

For meg er FS først og fremst simulering av flyhistorien, og kanskje aller mest warbirds fra perioden WW2 og fram til 60-åra. Og her mener jeg fortsatt at FSX har de desidert beste flyene (og flyfeelingen), og når man beveger seg i de beste sceneryene/landskapene som er laget, så ser jeg foreløpig ingen grunn til forlate FSX. God helg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og spesielt innen "warbirds" mener jeg at FSX ligger langt forran i realisme! ... For meg er FS først og fremst simulering av flyhistorien, og kanskje aller mest warbirds fra perioden WW2 og fram til 60-åra. Og her mener jeg fortsatt at FSX har de desidert beste flyene (og flyfeelingen)

 

Ok, Ernst -- men har du prøvd X-Plane? Jeg har ikke noen formening om hvilken av simulatorene som er best på warbirds, og det kan godt hende du har rett. Men man bør vel prøve begge simulatorene før man konkluderer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

her mener jeg fortsatt at FSX har de desidert beste flyene (og flyfeelingen)

 

Nei, jeg har ikke prøvd X-plane9, men det er først og fremst fordi den mangler de riktige FLYENE. Dette kan man lett sjekke ut på de forskjellige forum. Er ikke i tvil om at simmen kan regne ut troverdige aerodynamiske parameter, men jeg har enda til gode å se fly i samme kvalitet som A2A P-47, RealAir Spitfire og Classic Hangar Fw-190A for å nevne noen. Jeg flyr utelukkende med TracIr4, så det er avgjørende at VC er så nær virkeligheten som mulig, og at alle systemer fungerer som i virkeligheten,..... m.a.o. realisme!

 

Når X-plane9 får fly i denne kvaliteten er jeg klar til første testflight ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dette. Da jeg installerte X-plane så ble jeg utrolig imponert av scenery, vær og sånt - men flymodellene er foreløpig ganske dårlige. Har kjøpt noen paywarefly, men det blir ikke det samme som i FSX.

 

Men... det kommer. Det finnes allerede en ganske bra modell visstnok (MU2), og det er flere airlinere i utvikling som sikkert blir ganske bra.

 

Jeg sier som jeg har gjort mange ganger de siste dagene. FSX bruker jeg til å fly airlinere, for å fly IFR med mindre fly eller for å fly med VAet mitt. X-plane brukes for å fly VFR i nydelig natur.

 

Legger ut noen bilder fra en ny Røssvolltur om noen minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for MIN del er FS9 et tilbakelagt stadie ( den er tross alt 6-7 år gammel teknologi, og det er olding i denne bransjen cool )

 

Sant nok, men likevel selges for hundre tusenvis av kroner fremdeles til fs9 av ulike addons, så helt utgått er det ikke, ironisk nok selges det mer til den nå en til fsx i følge interne kilder på Simmarket.... :) Fremtiden tilhører FSX og evt nye generasjoner fra Microsoft Game Studios, men 80% av de som utvikler til FSX blir sett seg nødt til også å lage til fs9, både av økonomisk gevinst og fordi massene fremdeles krever/ønsker det.

 

Nei, jeg har ikke prøvd X-plane9, men det er først og fremst fordi den mangler de riktige FLYENE

 

Har man ikke testet X-plane vet man ikke hva man går glipp av, man kan lese tusenvis av ulike innlegg om ditt og datt, men for deg og meg f.eks som ofte flyr litt VFR og er av den gamle sorten så finnes det ikke noe som overhode kan tilnærme seg x-plane, sett vekk fra reindyrka spill da som IL2 osv.

 

Tror nok hatten hadde kommet av når du engang prøver x-plane, ikke test demoen da du ikke får noe inntrykk av den, lån den heller av en du kjenner.

 

Forsatt mangler det litt gode payware fly til x-plane og en del flyplasser i Norge, men det kommer og det kan jeg pina dø love he he, faktisk vil det få FS og FSX til å se ut som lego i forhold.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...