Gå til innhold

Det er faktisk mulig - passasjer landet et 2-motor


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt på om jeg selv kunne ha klart å lande et fly i tilfelle slikt skjer. Litt snedig at denne situasjonen skjedde her og at flyet landet trygt, selv om passasjeren hadde litt piloterfaring. Tipper de andre passasjerene fikk et lite skjokk når en av passasjerene måtte sette seg bak spakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt piloterfaring kan det gå bra

Ikke bare erfaring her nei. Han som tok over hadde jo minst PPL og var sertifisert for enmotors fly. Noe annet var om noen med bare erfaring fra simflyving eller som meg, bare med erfaring som "styrmann", hadde klart det samme :grin: (neida, ikke start diskusjonen på nytt... :/ ).

Flaks at autopiloten var tilkoblet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en mer utdypende artikkel om hendelsen, om enn på engelsk. "Passasjeren" som landet var faktisk eieren av flyet og hadde hyret inn piloten som døde.

 

http://www.naplesnews.com/news/2009/apr/12/pilot-lands-safely-swfia-after-co-pilot-loses-cons/

 

Jeg bor 5 min unna Southwest Florida Intl og det har vært stor oppmerksomhet rundt denne hendelsen lokalt. Flyet tok forøvrig av fra Marco Island Executive airport og ikke Naples Municipal slik TV2 skriver.

 

Vil vel tro Mr. White har fått bra inspirasjon til nå å ta en multi engine rating!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det er stor forskjel og fly et real live fly og sim fordi bevegelser og en annen faktor her kan du dø hvis noe går galt:)menn det som sant skal sies mann lærer mye av og fly en sim ganske mye faktisk det vet jeg,flyr i rygge flyklubb og sim ifr er meget bra trening+++mye mere og jeg tviler ikke på at mange som flyr sim vil klare og lande en pa 28 med littegrane hjelp:-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...