Gå til innhold

Newbe night


Gunnar Seljeseth

Anbefalte innlegg

Jeg øyner behovet for en "newbe night" igjen, så i morgen står jeg atter en gang på ENGM (Gardemoen), men denne gangen som BAW1164 fra kl. 1900 norsk tid...

 

Spørsmål jeg tror mange har behov for å spørre er;

- Hvordan bør en FlightPlan se ut? (rute, remarks, mm.)

- Hva er/Hvordan fungerer SID/STAR?

... samt litt om callsign og diverse annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt noe interesse for Vatsim, selv om jeg har liggende påloggings informasjon et sted her. Men må ærlig innrømme at dette lokkker mer og mer her... Har egentlig bare vært en ensom ulv blant mange "ghost plane" i simmen. Har riktignok satt meg inn i SID/STAR osv... Men kanskje dette er en gylden mulighet og bruke Vatsim som NAX35 i FS9?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg kjører med en tilleggs-bit på det med "newbee night";

Fra tid til annen vil jeg logge på VATSIM "på måfå", enten som BAW1164 eller som SAS1300. Jeg vil så langt som mulig forsøke å varsle på forumet når det skjer.

 

Ellers er det fremdeles ikke furbudt å spørre om hjelp/råd dersom jeg ellers er pålogget og ute på tur, eller når jeg sitter pålogget som ATC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...