Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg øyner behovet for en "newbe night" igjen, så i morgen står jeg atter en gang på ENGM (Gardemoen), men denne gangen som BAW1164 fra kl. 1900 norsk tid...

Spørsmål jeg tror mange har behov for å spørre er;

- Hvordan bør en FlightPlan se ut? (rute, remarks, mm.)

- Hva er/Hvordan fungerer SID/STAR?

... samt litt om callsign og diverse annet...

Skrevet

Aldri hatt noe interesse for Vatsim, selv om jeg har liggende påloggings informasjon et sted her. Men må ærlig innrømme at dette lokkker mer og mer her... Har egentlig bare vært en ensom ulv blant mange "ghost plane" i simmen. Har riktignok satt meg inn i SID/STAR osv... Men kanskje dette er en gylden mulighet og bruke Vatsim som NAX35 i FS9?

Skrevet

Så abslolutt Pål!

Jeg kjenner meg igjen når du sier at du har vært ensom, og jeg føler det samme når jeg flyr uten Vatsim :)

prøv det ;)

Skrevet

Det er vel foresten CAPS LOOK man skal bruke for og snakk i MIC'en ikke sant? (Eneste tasten jeg ikke har rørt i FS2004 tro jeg). Hehe... :grin: Uansett, får se om jeg ikke kan få rotet meg inn på Vatsim imorgen "1900 lokal time" som NAX35.

Skrevet

Jeg skal gjøre mitt beste for å dukke opp. Har lyst til å begynne med VATSIM, og det beste er å høre det fra en annen person, ikke å pløye seg gjennom ørten sider på internett.

Har jo selvfølgelig lest PRC på VATSIM siden da.

Skrevet

Tenker jeg kjører med en tilleggs-bit på det med "newbee night";

Fra tid til annen vil jeg logge på VATSIM "på måfå", enten som BAW1164 eller som SAS1300. Jeg vil så langt som mulig forsøke å varsle på forumet når det skjer.

Ellers er det fremdeles ikke furbudt å spørre om hjelp/råd dersom jeg ellers er pålogget og ute på tur, eller når jeg sitter pålogget som ATC.

Skrevet

Det er ikke mulig å "drite seg ut" på "newbe night". Det kan være lurt å komme med spørsmål man sitter inne med til "newbe night" så man slipper å "drite seg ut" i en situasjon med mye trafikk og en travel ATC... ;)

EDIT: Ja, det blir mulig å teste voice...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...