Gunnar Seljeseth Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg øyner behovet for en "newbe night" igjen, så i morgen står jeg atter en gang på ENGM (Gardemoen), men denne gangen som BAW1164 fra kl. 1900 norsk tid... Spørsmål jeg tror mange har behov for å spørre er; - Hvordan bør en FlightPlan se ut? (rute, remarks, mm.) - Hva er/Hvordan fungerer SID/STAR? ... samt litt om callsign og diverse annet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Aldri hatt noe interesse for Vatsim, selv om jeg har liggende påloggings informasjon et sted her. Men må ærlig innrømme at dette lokkker mer og mer her... Har egentlig bare vært en ensom ulv blant mange "ghost plane" i simmen. Har riktignok satt meg inn i SID/STAR osv... Men kanskje dette er en gylden mulighet og bruke Vatsim som NAX35 i FS9? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Så abslolutt Pål! Jeg kjenner meg igjen når du sier at du har vært ensom, og jeg føler det samme når jeg flyr uten Vatsim prøv det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Det er vel foresten CAPS LOOK man skal bruke for og snakk i MIC'en ikke sant? (Eneste tasten jeg ikke har rørt i FS2004 tro jeg). Hehe... :grin: Uansett, får se om jeg ikke kan få rotet meg inn på Vatsim imorgen "1900 lokal time" som NAX35. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Tasten for å snakke i mic'en setter du selv i henholdsvis SquawkBox eller FSInn ("Push to Talk"/"PTT") Jeg anbefaler at du ikke bruker CAPS LOCK, men heller SHIFT eller CTRL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg skal gjøre mitt beste for å dukke opp. Har lyst til å begynne med VATSIM, og det beste er å høre det fra en annen person, ikke å pløye seg gjennom ørten sider på internett. Har jo selvfølgelig lest PRC på VATSIM siden da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Ok. Da har jeg notert ned det med shift/ctrl angående mic'en. Har forresten Squawkbox liggende i mappa her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Vatsim gjør FS minst 150% mere morro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Tenker jeg kjører med en tilleggs-bit på det med "newbee night"; Fra tid til annen vil jeg logge på VATSIM "på måfå", enten som BAW1164 eller som SAS1300. Jeg vil så langt som mulig forsøke å varsle på forumet når det skjer. Ellers er det fremdeles ikke furbudt å spørre om hjelp/råd dersom jeg ellers er pålogget og ute på tur, eller når jeg sitter pålogget som ATC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Gardermoen Approach vil være på mellom 18 og 22Z. VACC-SAG har groupflight med DC-3 til OSL i kveld nemlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jack J Jackson Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hei Gunnar Vil det bli mulig å teste voice eller er det kun tekst som gjelder? Svenskepensjonisten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 hei. har lyst og være med, men sant sies så er jeg litt redd for og "drite" meg ut, har sotte meg inn i flightplans osv, men problemet er og følge, fårstå dem :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Det er ikke mulig å "drite seg ut" på "newbe night". Det kan være lurt å komme med spørsmål man sitter inne med til "newbe night" så man slipper å "drite seg ut" i en situasjon med mye trafikk og en travel ATC... EDIT: Ja, det blir mulig å teste voice... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Å. Skjærvold Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 I kveld hadde jeg min første take off på Vatsim. Kort tur fra ENVA til ENROmed Beech King Air 350. Dette ga mersmak. Vil bare få takke Alexander Maaland som ENVA_TWR for god hjelp og veiledning. Hilsen Bjørn Å. Skjærvold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 fikk desvere ikke mulighet til og være med da jeg ble kalt ut på jobb men blir nokk med neste gang det blir annonsert newbie night. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Fikk dessverre ikke blitt med på newbe night igår da det dukket opp besøk igår. Men bedre lykke neste gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Ja, det kan vel neppe kalles "godt oppmøte"... :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.