Gå til innhold

SAS rota bort bagasjen min!


Baard C

Anbefalte innlegg

Min verste flytur med SAS skjedde nå!

Det var en helgetur med jobben nå sist fredag.

Vi dro først med SK1455 til Copenhagen for å bytte til SK2541 til Dublin. Underveis til CPH fikk vi høre at det var brann i tårnet på Kastrup og at flyplassen hadde blitt stengt en stund, i tillegg var det et forferdelig ruskevær som førte til over 90 kansellerte avganger, glatte rullebaner m.m. Så det førte jo til forsinkelser men vi kom oss avgårde "bare" 2 timer forsinket til Dublin.

Etter en turbulent landing (storm) var det bare å plukke opp bagasjen? Neida ingen bagasje var kommet med flyet. Og SAS terminalen i Dublin hadde stengt. Så der stod vi uten tannbørster og følte oss veldig skitne...

Men på lørdag skulle bagasjen vår komme med neste fly ble vi lovet.....men NEIDA ingen bagasje kom og det var det bare å kjøpe seg klær, toalettsaker m.m. Ringe forsikringsselskapet og klage. Vi ringte SAS: bagasjen kommer på Søndag, helt sikkert, de står på Kastrup. Men NEIDA ingen bagasje dukket opp og søndag ettermiddag var det bare å dra tilbake til Oslo , uten vår bortkomne bagasje, da fikk vi beskjed om at bagasjen hadde blitt returnert Gardermoen. Men NEIDA, ingen bagasje hadde kommet i retur når vi landet Søndag kveld! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Så på mandag ringte vi SAS lost luggage, ventet 40 minutter i telefonkø og da kunne damen fortelle at de hadde funnet et par kolli som hadde ankommet Dublin Søndag kveld etter at vi hadde dratt derfra! [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Men de skulle returneres Oslo med kveldsflyet mandag.

Men NEIDA ingen bagasje dukket opp i går! Vi ringer igjen, merkelig sier damen, kanskje de står igjen på Kastrup? [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Javel vi gir opp nesten , så først i dag 5 dager etter turen startet så har de funnet bagasjen min........

Den stod fortsatt i Dublin.........dette blir ikke billig for SAS altså! Her må vi kreve erstatning!

Noen som har opplevd verre?

[ 28-02-2002: Endret av: Baard Christensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... SAS!!! Kukker idioter (unnskyld for sterke ord her) Ja gi dem et høyt erstatnings krav! Det er og ta rotta på SAS. [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] HAter sånne flyselskaper som ikke finner igjen bagasjen til folk. Heldigvis for deg så var det ikke Ryanair. De fratar seg all ansvar når du mister bagasjen. Men forøverig har jeg ingen dårlige erfaringer med sas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så roer vi LITT Giffen?

Maken til sterkt språkbruk til en banalt problem?

Ting som dette skjer rett som det er, som oftest fordi nå man sjekker inn bagasje, og man skal videre med et fly etterpå, så "glemmer" man å skrive at bagasjen skal helt til f.eks Dublin.

Samme skjedde med meg meg for ikke for lenge siden. Jeg skulle hjem fra Australia, og damen i sydney sjekka bagasjen fram t.o.m København, når vi mellomlanda i Wien.

EGENTLIG skulle den til Oslo, men det glemte hu å skrive.

Bagasjen kom med neste fly, 2 timer senere, og alt gikk greit.

MEN likevel så nytter det ikke å banne og true med søksmål selv om bagasjen ligger et annet sted. Hjelper hvertfall ikke med stygge ord på et flightsim forum. Og må jeg si det kommer vel ofte fra deg Giffen, i alle mulige situasjoner...

Litt skjerping kanskje??... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

 

mvh..

Fredrik Wold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Pål-Inge Johansen:

Fredrik.. hva mener du med 'glemme' og skrive helt fram?? Når du sjekker inn til en detinasjon, så kommer taggen ut med den destinasjon du skal til. Alt dette er data styrt.

Ellers.. Det med toalett saker.. Det SKAL du få av SAS når du ikke får bagasjen din.. De har egen pakker til folk som ikke får bagasjen.

Sjekker du inn med to separerte billetter, altså at du har to sorskjellige bookinger, så er det ikke alltid at bagasjen din blir merka helt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Pål-Inge Johansen:

Ellers.. Det med toalett saker.. Det SKAL du få av SAS når du ikke får bagasjen din.. De har egen pakker til folk som ikke får bagasjen.

Ingen pakker med toalettsaker ventet på oss i Dublin siden terminalen hadde stengt....og jeg fikk også vite vi kunne få 100 dollar i kontanter hvis det hadde vært noen fra SAS tilstede der.

Men det kan vi be om etterpå håper vi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Lars Chr. Hansen:

Sjekker du inn med to separerte billetter, altså at du har to sorskjellige bookinger, så er det ikke alltid at bagasjen din blir merka helt frem.

Det er riktig og det skjedde med oss siden vi reiste i en gruppe, taggingen var tydeligvis også feil. Enda er det en bag som ikke er funnet og etter å ha snakket med SAS i dag er dette en av de rareste sakene de har vært borti!

De legger ansvaret over på Dublin ansatte på flyplassen som hadde stablet vår bagasje slik at ingen fant den før flere dager etterpå! Utrolig men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente det at, når vi sjekka inn i Sydney, så hadde vi billetter helt til Oslo, vi bytta fly i Wien og København.

Det som skjedde (da selvfølgelig i følge SAS) var at den hyggelige damen (les: sure) i Sydney, hadde tagga feil, slik at den endte opp i København, og at vi måtte sjekke den inn på nytt der...

Hvordan skulle man greie det med et allerede forsinka fly, og det eneste vi kunne gjøre var å spurte bort til neste gate for å rekke flyet til oslo....

rare greier spør du meg, men vi fikk bagasjen våres likevel..

Kunne vært verre, den KUNNE ha ligget i Kuala Lumpur....

PS: 20 timer på samme fly er kjett samme hvor flyinttressert man er) [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...