Stian Alexander Hoddevik Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Kom over dette flottte biletet frå Tommy, og blei nyfiken på kva ENBSeries var for noko. Eg noterar også at Werner har problem etter innstallasjon. Han får ikkje køyre i fullscreen mode, og han dett raskt ned i FPS. Dette har eg midlertidig ikkje merka. Eg ligg stabilt på 40 FPS i VC på alle modellar med bloom effekten aktiv. No køyrer eg riktig nok DX10 fixen som var mykje omdiskutert her for ei tid tilbake. Veit ikkje om dette kan ha nåke med saka og gjere. Men med dei innstillingane som Tommy har lenka til, so funkar dette heilt topp for meg. Ein heilt ny FS verden har opna seg spør du meg. Her er nåkre få bileter av simulatoren min. PMDG Cessna 182, departing Ørsta/Volda Er nok LITT vel overdrive, men dette berre for å illustrere. Cockpit på Air Alaska Flott dame speglar seg i solglansen :cool: Igjen veldig overdrive, men for å illustrere blomm effektane Jamt over so synest eg at denne vesle fixen fortjenar ei bra omtale. Eg syns det ser bedre ut med disse effektane i FS9 enn ka dei originale gjer i FSX. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Ser nydelig ut, Stian. Kjører du DX9 eller DX10? Har formatert maskina mi, og har isntallert DX10 noe jeg hadde da jeg brukte de instillingene der tidligere. Nå får jeg derimot beskjed om at FS ikke støtter DX10 så lenge jeg har de filene i mappen. Fjerner jeg de, så starter FS fint. Siter
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Skrevet 29. mars 2009 hmmm.. har du lagt inn fixen (oppdateringa til dx10)?? Eg måtte endre nokon innstllingar i enbseries fila.. du kan få dei på msn seinare i kveld.. og ja werner eg kjøre DX10 :grin: Slenger på eit bilete til.. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Kjører Fix 3. Kan snakkes på MSN. Nydelig bilde igjen, Stian Siter
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Skrevet 29. mars 2009 Ute og flyr no på tur til Juneau.. Må berre slenge på dette flotte biletet teke over Tweedsmuir Provincial Park vest for Taleomy Indinan reserve. Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Prøvde meg litt med bloom effekter og må si at det ble veldig bra. Brukte disse innstillingene i enbseries.ini filen: [PROXY] EnableProxyLibrary=0 InitProxyFunctions=1 ProxyLibrary= [GLOBAL] UseEffect=1 AlternativeDepth=0 AllowAntialias=0 BugFixMode=0 SkipShaderOptimization=0 QuadVertexBuffer=0 [EFFECT] EnableBloom=1 EnableOcclusion=0 EnableReflection=0 EnableMotionBlur=0 EnableWater=0 EnableShadow=1 DepthBias=0 [iNPUT] KeyUseEffect=123 KeyBloom=120 KeyOcclusion=121 KeyReflection=122 KeyCombination=16 KeyShadow=119 KeyWater=118 [REFLECTION] ReflectionPower=15 ChromePower=50 UseCurrentFrameReflection=0 ReflectionQuality=0 ReflectionSourceSpecular=50 ReflectionSourceTFactor=50 UseAdditiveReflection=0 ReflectionDepthBias=0 UseLowResReflection=0 ReflectionSinglePass=1 UseEnvBump=1 EnvBumpAmount=100 EnvBumpOffset=100 [bLOOM] BloomPowerDay=8 BloomFadeTime=2000 BloomConstantDay=0 BloomQuality=0 BloomScreenLevelDay=53 BloomCurveDay=0 BloomPowerNight=25 BloomConstantNight=5 BloomCurveNight=0 BloomScreenLevelNight=20 BloomAdaptationScreenLevel=80 BloomAdaptationMultiplier=10 BloomAllowOversaturation=1 [sSAO] UseFilter=1 OcclusionQuality=2 FilterQuality=1 DarkeningLevel=80 BrighteningLevel=30 IlluminationLevel=30 AdditiveIlluminationLevel=30 UseAmbientOcclusion=1 UseIndirectLightning=1 FadeDistance=50 [colorCORRECTION] DarkeningAmountDay=15 ScreenLevelDay=30 ScreenLevelNight=20 DarkeningAmountNight=20 GammaCurveDay=0 GammaCurveNight=2 ColorSaturationDay=1 ColorSaturationNight=0 UsePaletteTexture=0 [PLUGIN] WeatherMod=0 [WATER] UseWaterDeep=1 WaterDeepness=20 WaterQuality=2 [sHADOW] ShadowFadeStart=40 ShadowFadeEnd=80 ShadowAmountDay=40 ShadowAmountNight=30 ShadowScreenLevelDay=60 ShadowScreenLevelNight=20 ShadowQuality=2 UseShadowFilter=0 FilterQuality=1 ShadowBlurRange=30 [ENGINE] ForceAnisotropicFiltering=0 MaxAnisotropy=8 ForceDisplayRefreshRate=0 DisplayRefreshRateHz=60 [MOTIONBLUR] MotionBlurQuality=1 MotionBlurVelocity=10 MotionBlurRotation=10 Siter
Tommy Bernes Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Artig at du har laget en liten omtale! Liker det Men bra at den funker, er definitivt en annen verden i fs med bloom effekten på.. Siter
Tommy Bernes Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Den finner du her! http://boris-vorontsov.narod.ru/enbseries_gtasa_v0074f.zip Siter
A L Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Jeg lasta ned, men sliter litt med å skjønne hva man skal gjøre.. Har jo selvsagt lest Readmea, syns det var dårlig forklart der, noen skal kan hjelpe meg? Siter
Tommy Bernes Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Du skal legge d3d9.dll filen eller hva den nå heter inn i rot mappen til fs9 og aktivere effekten ved å trykke Shift+F12. Da vil det lages en enbseries.ini fil i rot mappen, det er den filen du åpner i notisblokk og verdiene kan du endre. Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Gjør det veldig enkelt her: Last ned zip filen til en egen mappe. Pakk opp zip filen og legg så hele innholdet i FS9 katalogen. Hvis du skal endre på verdiene i enbseries.ini filen, så åpner du opp denne filen i notepad og limer inn f.eks. verdiene som står ovenfor i denne tråden. Pass bare på og tøm hele .ini filen før du limer inn de nye verdiene. Deretter legger du hele innholdet inn i FS9 katalogen. Som nevnt av Tommy her, så aktiverer du Bloom effektene med shift+F12. Siter
Christian Ramberg Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 nice det her da...gikk lekende lett dette da. Siter
A L Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Er så dårlig på sånne ting. Legge alt innholder i mappa? Redmea filene også? Og burde ikke ddl filen ligge i Modules mappa? Siter
Tommy Bernes Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Nei. dll filene skal i rot mappen til fs.. Siter
A L Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Tror jeg fikk det til, men fikk det ikke like bra som dere andre syns jeg? Og så står det San Andreas? Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Hvis du synes det blir for lite bloom effekter, så kan du lime inn følgende i enbseries.ini filen etter at du først har tømt innholdet i filen i notepad: PROXY] EnableProxyLibrary=0 InitProxyFunctions=1 ProxyLibrary= [GLOBAL] UseEffect=1 AlternativeDepth=0 AllowAntialias=0 BugFixMode=0 SkipShaderOptimization=0 QuadVertexBuffer=0 [EFFECT] EnableBloom=1 EnableOcclusion=0 EnableReflection=0 EnableMotionBlur=0 EnableWater=0 EnableShadow=1 DepthBias=0 [iNPUT] KeyUseEffect=123 KeyBloom=120 KeyOcclusion=121 KeyReflection=122 KeyCombination=16 KeyShadow=119 KeyWater=118 [REFLECTION] ReflectionPower=15 ChromePower=50 UseCurrentFrameReflection=0 ReflectionQuality=0 ReflectionSourceSpecular=50 ReflectionSourceTFactor=50 UseAdditiveReflection=0 ReflectionDepthBias=0 UseLowResReflection=0 ReflectionSinglePass=1 UseEnvBump=1 EnvBumpAmount=100 EnvBumpOffset=100 [bLOOM] BloomPowerDay=8 BloomFadeTime=2000 BloomConstantDay=0 BloomQuality=0 BloomScreenLevelDay=53 BloomCurveDay=0 BloomPowerNight=25 BloomConstantNight=5 BloomCurveNight=0 BloomScreenLevelNight=20 BloomAdaptationScreenLevel=80 BloomAdaptationMultiplier=10 BloomAllowOversaturation=1 [sSAO] UseFilter=1 OcclusionQuality=2 FilterQuality=1 DarkeningLevel=80 BrighteningLevel=30 IlluminationLevel=30 AdditiveIlluminationLevel=30 UseAmbientOcclusion=1 UseIndirectLightning=1 FadeDistance=50 [colorCORRECTION] DarkeningAmountDay=15 ScreenLevelDay=30 ScreenLevelNight=20 DarkeningAmountNight=20 GammaCurveDay=0 GammaCurveNight=2 ColorSaturationDay=1 ColorSaturationNight=0 UsePaletteTexture=0 [PLUGIN] WeatherMod=0 [WATER] UseWaterDeep=1 WaterDeepness=20 WaterQuality=2 [sHADOW] ShadowFadeStart=40 ShadowFadeEnd=80 ShadowAmountDay=40 ShadowAmountNight=30 ShadowScreenLevelDay=60 ShadowScreenLevelNight=20 ShadowQuality=2 UseShadowFilter=0 FilterQuality=1 ShadowBlurRange=30 [ENGINE] ForceAnisotropicFiltering=0 MaxAnisotropy=8 ForceDisplayRefreshRate=0 DisplayRefreshRateHz=60 [MOTIONBLUR] MotionBlurQuality=1 MotionBlurVelocity=10 MotionBlurRotation=10 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.