Gå til innhold

Lov om bruk av Scanner


Vidar Solheim

Anbefalte innlegg

Det er lov å lytte på alle frekvenser i Norge i dag. Du har derimot ikke lov til å fortelle noen om det du hører, så om du forteller kompisen din at du nettopp hørte en tredje kompis bli hentet av ambulanse eller en politibil så gjør du et lovbrudd. Nøyaktig hvor dette står i Norges Lover er jeg ikke sikker på :)

 

Fælt så hyppig du var på å sitere andre nettsteder i dag da Frode? :/ Jeg vil anbefale å bli medlem i Scanernytt, da det er radioer og scannere det handler om der inne. De har også en flott fil (satt opp som en standard Microsoft "Hjelp" fil) som inneholder alle slags frekvenser og maler for å forstå det som blir sagt over frekvensene (Regner med det er bl. a. her Frode har vært å hentet ut info). Det er i allefall bedre det, enn at folk henter informasjon reservert for medlemer på et annet forum for å så legge den infoen ut her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å lytte på alle frekvenser i Norge i dag. Du har derimot ikke lov til å fortelle noen om det du hører' date=' så om du forteller kompisen din at du nettopp hørte en tredje kompis bli hentet av ambulanse eller en politibil så gjør du et lovbrudd. Nøyaktig hvor dette står i Norges Lover er jeg ikke sikker på :)[/quote']

 

Jeg er klar over at det er lov. Men, skulle bare likt å finne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sikter til vegtrafikkloven og da er det helt sikkert denne seksjonen

 

§ 13a. Forbud mot varslingsutstyr o.l. i motorvogn

 

I motorvogn er det forbudt å besitte eller bruke utstyr som har til formål å varsle om eller forstyrre trafikkontroller. Forbudet omfatter utstyr som blokkerer, mottar eller sender signaler fra eller til utstyr for kontroll og overvåkning av trafikk.

 

Departementet kan gi forskrifter med nærmere bestemmelser til presisering og utfylling av forbudet i første ledd.

 

Tilføyd ved lov 8 juni 2001 nr. 30.

 

Og jeg som hadde tenkt å bli Storm Jeger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...