Gå til innhold

Lurer på WizzAir?


Emil Topstad

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Planleger en tur til Polen, ser da på fly alternativet fra Torp, her er det bare Wizz Air som flyr.

Det jeg da lurer på er:

 

Jeg tenker at siden Polen er ett fattig land så er ikke kravene til vedlikehold av flyene så strenge som i Norge og at siden WizzAir er ett "billig selskap" så bekoster de ikke dette vedlikeholdet så mye..? (det er det jeg tenker da :whistle: )

 

Er egentlig dette ett selskap jeg burde fly med? eller som er trygt og fly med? (sammenligner du det med Ryanair så hadde nok Wizz vært tryggere men... :whistle: )

 

Hvis det er noen her som forstår spørsmålet mitt da.. :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk du litt vil du finne ut at Wizz er Ungarsk :grin:

 

Og de er like strenge i forhold til fly sikkerhet som du er i Norge.. Blir veldig feil å si det på den måten du sier det på. F. eks det polske luftforsvaret, de har F-16 de også, og ett av de mest avanserte, og beste flyene - MiG 29/Su-27.

Du vil i teorien være like sikker uansett hvilket fly du er i, og hvilket som helst land. Faktisk, hvis du ser på økonomien til Polen, så er de ikke ås fattige som du tror. De er blant de sterke i forhold til økonomi i forhold til andre ex- østblokkland. Fra blant annet Ukraina kommer det fremmesarbeidere til Polen, og Polen begynner å få såpass gode lønninger at folk flytter hjem og jobber igjen. Internasjonale flyregler gjelder i hele verden, hadde Wizz, eller polske flyselskap hatt så dårlig velikehold som du lurer på om de har, ville de ikke fått flydd til Norge! Eller andre land i vest.

 

 

Wizz flyr A320 by the way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattig land? Du liksom. Tydeligvis du har ikke sett Polen på dritt lenge. Fatig land, tror jeg ler med skakt ihjel! Anbealler å saffe mer kunnskap neste gang før man kommer med så "stupid" påstand.

Blir så provosert når folk uttaler seg om bla. Polen basert på 80 og tidlig 90 tallet.

 

 

Når det gjelder Wizz så har de gjennomsnitsalder på flyene sine på under 3år. Til Torp flyr det som regel spliter ny maskin som er stasjonert i Poznan, men hender du får et 2 år gammel A320 stasjonert i Katowice. (Snakker om ruta Torp-Katowice her, Warszawa wet jeg ikke noe om, da jeg ikke flyr den).

 

Og så blir det enda bedre da de har 53stk. A320 på bestilling.

 

Fra Torp så flyr de til: Katowice, Warszawa, Poznan, Gdansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin, trenger ikke å skrike det ut, tror guttungen forstår det om du tar en litt vennligere tone! :grin:

Og tror du også trenger å "saffe" deg å kikke gjennom det du skriver ;)

Fatig land, tror jeg ler med skakt ihjel! Anbealler å saffe mer kunnskap neste gang før man kommer med så "stupid" påstand.

Det er jo klart at for mange av oss som ikke har satt oss inn i den økonomiske situasjonen til Polen, så er det ikke så lett. Alle sier jo at Polen er ett fattig land, og det er det. Men sammenlignet med VELDIG mange andre, så er de ett rikt land.

Nå som de er med i EU, så har igjen levevilkårene bedret seg veldig, og folk tjener mer, folk har råd til mer. Osv.

Selv om mange hus der nede ser veldig stygge utvendig, så kan de være finere enn ditt hus inni, dette er noe jeg selv har opplevd. Delvis for det de ikke har råd til å pusse opp utevendig samtidig som de pusser opp innvendig.

 

Men Polen anbefales, veldig flott land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare 2-4 personer på dette forum som faktisk vet hvordan det er i Polen. Jeg er nok en av dem, da jeg levde halvelivet mitt der nede og halve i Norge.

Men ja sett fra hvor mye penger staten har så er Norge et rik land og Polen "fattig", men bruk av ordet fattig er bare helt upresis.

 

Grunnen at jeg reagerte er at jeg har i flere anledninger hørt utrykket "Polen er et fattig land". Det var frem til vedkommende dro ditt. Men som jeg sa. De som sa det var i Polen på 80-tallet. Husker selv at i 87 så måtte jeg stå 5 timer i kø for å få kjøpt 2 kg sukker, og at maten var rasjonelt, slik du fikk kjøpe kun så og så mye per hode, og skulel du ha dass papir så måtte du sample papp og papir.

Men det var lenge siden. Polen har hatt et økonomisk utvikling som ligner ikke grisen. Alt har bare eksplodert.

 

Er i Polen 4 ganger i året og selv om det går 2-3 mnd mellom hver gang så ser jeg forskjellene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ting endrer seg raskt i Polen. Grunnen er vel delvis at mange drar til utlandet og tjener penger, som de eterhvert legger igjen i Polen, og bedrifter tjener mer.

En annen viktig faktor må vel være inngang i EU.

Har selv vært flere ganger i Polen, riktig nok i Nord. Og for hver gang jeg har vært der, så blir det bare bedre og bedre som Martin sier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall ingen grunn til ikke å fly med Wizz Air. De står overfor akkurat de samme sikkerhetskravene som alle andre europeiske flyselskap. Ryanair' date=' SAS, WizzAir, Norwegian, you name it, de har alle de samme, strenge kravene til sikkerheten. [/quote']

 

Tusen takk til deg, der fikk jeg svaret på spørsmålet mitt. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er større sjangs for at du snubler i sikkerhetskontrollen' date=' detter på huet og brekker nakken enn at det skal skje noe fatalt med flyene til det aktuelle flyselskap.

 

Det er også større sjangs for at du popper ei blodåre i huet neste gang du setter deg på dass å trøkker.

 

Ikke noe å være redd for. [/quote']

 

Eller rett å slett t du enten dør i en bilulykke eller at det detter en flodhest i huet på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall ingen grunn til ikke å fly med Wizz Air. De står overfor akkurat de samme sikkerhetskravene som alle andre europeiske flyselskap. Ryanair' date=' SAS, WizzAir, Norwegian, you name it, de har alle de samme, strenge kravene til sikkerheten. [/quote']

 

Nå har ikke dette noe med Wizz å gjøre, men selv om det etter lovverket er de samme reglene som gjelder, er det endel selskap jeg velger å ikke fly med både utifra egne erfaringer og hva folk jeg kjenner har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...