Gå til innhold

Piper Arrow IV


Anbefalte innlegg

Fikk meg et par timer i den nå rett før leggetid jeg også Gunnar, og må si jeg er veldig godt fornøyd med den.

 

Forholdsvis lettfløyet dog med noe flere systemer, brytere og håndtak å holde styr på enn i Skayhawken. Motorlyder, cockpitskarphet inkl. instrumentene og fps-vennlighet var det som vanlig lite å sette fingrene på, men eksteriørmessig syns jeg denne kanskje selve flyet virket enda litt skarpere og finere enn de aller fleste andre småfly i siste rekker jeg sånn i farta kan huske å har kommet fra Carenado.

 

Syns Arrowwn altså foreløpig ser veldig lovende ut, som du også fint får fram med disse flotte bildene her Gunnar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Her var du raskt på rullebanen :grin: . Jeg har lenge snust på denne sexy reiseredskapen fra Carenado/Piper, som et "billig" alternativ til den mer komfortable Mooney. Ryktene fra virkelighetens verden sier at Arrow IV var noe "underpowered", kommer det fram i flightmodellen??

Flotte bilder Gunnar, og nydelig presentasjon!!

 

Ikke for å ødelegge dette innlegget, men kanskje vi bør nyte disse fantastiske modellene fra Carenado mens vi kan. Cessna har begynt å kreve BETALING for komersielle FS-modeller, og det kan bety slutten for videre utvikling av vår hobby?????

Det er etablert advokatfirma(er) som representerer stadig flere flyfabrikker, og som krever skyhøye avgifter for at modellbyggere skal få lov til å selge FS-kopier av virkelige fly :o . Det er allerede flere kjente modellbyggere som har skrinlagt påbegynte prosjekter, og Cessna er blitt et "fy-ord" i FS-verdenen. Dette er bare såvidt begynnelsen på en ny form for grådighet, så enten blir modellene fryktelig mye dyrere, eller så blir hobbyen redusert til bare "freeware".

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg har irritert meg over i lengre tid er produsenter som slipper fly/scenery kun til FSX. Har ikke vi med FS 2004 lenger behov for de samme flotte flyene de lager til FSX? Derfor blir jeg litt trist over å se ett så flott fly som dette, for jeg kommer ALDRI til å gå over til fsx. Flotte bilder av en flott maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skli ut for mye OT her Frode. Men det henger vel mye sammen med de rel. store forskjellene teknisk det er i hvordan de 2 simmene er oppbygd. Sånn jeg har forstått det er det flere produsenter som nesten har måttet bygge opp igjen modeller/scenery fra scratch for å få den/de til å kunne funke optimalt i FSX. Altså ikke bare å ila. en helg gjøre noen kjappe fil-endringer for å bli kompatibel.

 

Dette gjelder dog ikke alt av add-ons. Men at de som utgir nye add-ons idag velger å satse på FSX som nå faktisk allrede er 2,5 år gammel hvis alternativet er å i tillegg måtte legge ned kanskje opp mot det dobbelte av arbeid for at dette evt. også skal passe perfekt til FS 2004, det har jeg faktisk full forståelse for når man vet hvilket enormt arbeide med ikke uvanlig tusenvis av timer det ligger bak enkelte av produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammen! :grin:

 

Ryktene fra virkelighetens verden sier at Arrow IV var noe "underpowered", kommer det fram i flightmodellen??

.....det gjør det definitivt! :grin:

Jeg merker også at denne krever lengre bane for ta av.

 

Ikke for å ødelegge dette innlegget, men kanskje vi bør nyte disse fantastiske modellene fra Carenado mens vi kan. Cessna har begynt å kreve BETALING for komersielle FS-modeller, og det kan bety slutten for videre utvikling av vår hobby?????

 

Uff, da!!!!! :o

Det kommer neppe til å gi Cessna mer penger i kassen :crazy:

 

Rart at Cessna ikke skjønner verdien av å være representert i FS verden - veldig mange av dem som flyr aktivt i dag har ett eller annet forhold til FS. Da gjenstår det bare å ønske konkurrentene lykke til med å bedre sin posisjon i GA markedet. :sick:

 

Noe jeg har irritert meg over i lengre tid er produsenter som slipper fly/scenery kun til FSX

 

Carenado laget en Skyhawk modell også for FS9 - den ble vel tilpasset ettersom den opprinnelig er laget for FSX. Ser vel ikke bort fra (dersom trykket blir stort nok) at Arrow'en kommer i en FS9 versjon også..... :blush:

 

Siden du er så flink til å male småfly, kunne du tenke deg å male SE-KXT for meg til Carenado`s Cessna 152?

 

obs, glemte å skrive at den er til FSX...

 

Det kan jeg nok sikkert! :grin:

Men jeg må ha en liten pause nå, ettersom jeg står på trappene til å spille NM for Janitsjar orkester i Trondheim neste helg.

(Det kommer til å bli en hektisk uke... :confused:)

 

EDIT: Jeg søkte litt etter bilder av SE-KXT, men fant ingen.

Kan du supplere (ut/innvendig)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...