MB Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg skal en tur til Thailand i påsken :grin: Vi skal fly med Thomas Cook/MyTravel Airbus 330-300 kan det se ut til. Noen som har flydd med en av disse maskinene før og har erfaring med hvor vi bør prøve å få plass? Hvordan er pitchen? Mats Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Ericsson Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Har flydd med den til Bulgaria og Mallorca. Mener å huske det er veldig greit å sitte i forreste delen, pga der er det 2-3-2 seter (eller 3-3-3) mens lenger bak er der 2-4-2? seter. Husker ikke 100%, men ville foretrukket å sitte langt foran. Og er endel mindre støy der foran, kan jo være en fordel http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A330.php Her er A333 fra SAS, men denne har 3 klasser, men ville hatt sete der business klasse sitter på denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 2-3-2 seter er ikke det en egen klasse i kabinene da? Fløy med Airbus'en til SAS (340 da..) da satt vi på 2-3-2seter det var en egen klasse economy ekstra het den (meget behagelig flytur det der) Men er ikke sikkert det er sånn på Thomas Cook... PS: skal fly Thomas Cook sin A321 til sommeren gruer meg... Hvor i Thailand er det du skal? Fløy selv med SAS sin 340 til Bangkok en laaaang tur må jeg si.. men gled deg masse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn-Vidar Johansen Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 fløy med MyTravel til thailand påsken for tre år siden, nedover var flyet bare halvfult så da kunne vi velge å vrake i plasser men opp igjen var det helt fullt og da fikk vi plass langt bak og der var det 2-4-2, trangt og fint :grin: flyturen var helt grei den med mellomlanding på Sharjah - International hvor vi fikk gå ut av flyet og strukket på bena, god service var det ombord også. Det blir nok bra. God tur :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Stemmer at de har noe de kaller for SunClass i fremre del av flyet med 3+3+3 mens bakover er det 2+4+2. Skal være bedre benplass på SunClass, men skulle jo tro at det ikke akkurat er noe bedre i bredden når de har 9 seter i bredden? Eller er det smalere i gangene? Jeg har fått valgt plasser ved vinduene, koster bare 175.- pr. sete pr. strekning Skal vi sitte foran med bedre pitch må vi bytte klasse, noe som sikkert koster endel ekstra, men er kanskje verdt det... Turen går til Krabi, med mellomlanding i Forente arabiske Emirater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Du har oversikt over seat-config i grafisk form direkte fra Thomas Cook Airl. Scand. her: http://no.airshoppen.com/vaelg-plads-ombord.aspx?aircraftType=A333 Personlig hadde jeg nok helt klart gått for SunClass, når man skal fly såpass langt med -300 versjonen. Hadde det evt. vært med -200 serien, kunne man evt. ha "klart seg" lengre bak også på en slik lang tur. Dersom du går får SunClass er det egentlig ett fett hvor du bestiller, men gå selvsagt for: ABC eller HJK - slik at det blir vindusplass selvsagt. Lengre bak hadde jeg nok gått for rad: 14/15/16 evt. 17, spesiellt hvis du ikke bestiller SunClass hadde jeg helt klart betalt ekstra: for å sitte på rad: 14 eller 35 - god benplass er et "must" på slike lange reiser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Takk for svar, men SunClass var dessverre fullt, så da slipper vi å tenke på det, men vindusplasser blir det i hvert fall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Barreng Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 PS: skal fly Thomas Cook sin A321 til sommeren gruer meg... Hvorfor?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Ja A321 er toppers å reise charter med spør du meg, både ut fra pax-synspunkt å ikke minst å jobbe i som CC - ikke minst pga. mindre støy ombord i Airbus-maskinene. Nå spiller jo selvsagt også seatconfig inn, men her i Norden er det uansett langt bedre benplass enn f.eks. i England. Hadde helt klart foretrukket å reise charter i 5,5 time med A321 enn B738, men vi er alle forskjellige - med individuelle smak og behag osv. Men skal være enig i, at å reise med A332 eller A333 i like mange timer - er å foretrekke framfor A321. Ikke minst pga. alle radene med kun to seter (vindusradene), som er perfekt når man reiser to sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg gleder meg til min første Airbus flight i RL. :grin: Den 1 juni,blir det Philadelphia-Los Angeles, med Us Airways Airbus industrie 321. Blir nok greie 5timer og 45 min håper jeg. Skal bli stilig og komme innover Los Angeles litt før kl 21 på kvelden . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.