Flemming Skogen Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Nok en dag med supert vær ! Fulgte en millitær 707 utover Oslofjorden, kom mest sannsynlig fra Rygge, og kort etter to F16. Alle tre fløy i retning Danmark, med mange svinger hit og dit. Artig effekt med kondensstriper etter 2 stk F16 og en 707. Blir mange striper av det ! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Stemmer, jeg så en F-16 idag over Nordstrand [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Lekkert syn og litt av et bråk ! Snakkes Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Bristol Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Jeg var i tårnet på Rygge da 707'n tok av og tok en touch 'n' go...skikkelig morro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Aarøen Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei Mats! Da så du kanskje meg da, som stod på taket av Luftverntaktisk skole rett over stripa og beundret det samme flyet. :-) Skjer mye på Rygge om dagen.. Hilsen Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Jeg satt på kontoret til Hydro texaco, imellom hangaren til luftvern gutta og hanger D/E. Jens-Ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flemming Skogen Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Mens vi er inne på emnet, er det bare meg eller har aktiviteten med F16-fly og større materiell økt i Østfold-traktene det siste halve året ? Det går sjelden en dag uten at jeg hører eller ser en F16 eller to...kan jo egentlig ikke klage da. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Det er ikke mer aktivitet, heller mindre. Ettersom det er jagere på Rygge er det naturlig at de ofte kan sees over østfold. Jens-Ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flemming Skogen Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Desverre, hadde du vært her jeg bor så ville du raskt funnet ut at det er langt mer aktivitet nå enn før. Bare lurte på om det var tilfeldig eller ikke. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 quote: Opprinnelig postet av Flemming Skogen: Desverre, hadde du vært her jeg bor så ville du raskt funnet ut at det er langt mer aktivitet nå enn før. Bare lurte på om det var tilfeldig eller ikke. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Der tar du feil. Antall flybevegelser er ikke øket og volumet fuel som er levert fra Rygge er innenfor normalen. Aktiviteten kan øke under øvelsen Strong Resolve. Mvh Jens-Ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Aktiviteten er så liten at det var umulig å få en demo oppvisning under 60-års jubileumet til 332. Det var ikke penger til å gi en pilot 7 flytimer i løpet av en uke slik at han var kvalifisert til å fly demo.... Har selv vært på Rygge HF store deler av uka og det har ikke vært noen spesiel stor aktivitet. 3-4 fly på hver tur+ F-5ene som er ute og lufter seg. Mvh Jens-Ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flemming Skogen Skrevet 23. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2002 Jaha, med da har de i tilfelle lagt om "rutene". I perioder flyr de over her hver dag ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Vet ikke når du har registrert denne flyaktiviteten Flemming, men her over Vestfold har det i alle fall vært en del jagerfly (må vel være F-16) om kveldene de siste ukene. De kommer vel sannsynligvis fra Rygge vil jeg tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flemming Skogen Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Ja vi snakker nok om de samme flya. Har også registrert at de ofte flyr etter mørkets frembrudd, samt i dårlig vær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.